مقالات وقت سفارت فرانسه

مقالات وقت سفارت فرانسه

مطالب دیگر

خرید نیمار توسط پاریسی‌ها ۴۰۰ میلیون یورو شد!!!!

نوشته شده توسط 
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

خرید نیمار برای پاریسی‌ها ۴۰۰ میلیون یورو خرج برمی‌دارد

 پاری سن‌ژرمن آماده آن است که ۳۹۸ میلیون یورو خرج نیمار کند. این باشگاه فرانسوی در آستانه خرید نیمار با قیمتی بی‌سابقه در تاریخ است. چنین انتقالی باعث خواهد شد اوضاع فوتبال در دنیا دگرگون شود.

بارسلونا تلاش کرده که نیمار ۲۵ساله را در این باشگاه نگه دارد اما او قصد رفتن دارد و با توجه به اینکه قرارداد او بندی برای فسخ دارد، بارسلونا در صورت تمایل نیمار و پاری سن‌ژرمن، نمی‌تواند مانع رفتن او شود.

پاریسی‌ها قصد دارند بزرگترین خرید تاریخ فوتبال را انجام دهند و مبلغ فسخ قرارداد او که ۲۲۲ میلیون یورو است را بپردازند. آنها همچنین قصد دارند ۱۷۶ میلیون یورو به خود نیمار دستمزد بدهند. این مبلغ در طول شش سال به نیمار پرداخت خواهد شد. به این ترتیب نیمار سالانه حدود ۲۹ میلیون یورو دستمزد خواهد داشت.

 

خرید نیمار برای پاریسی‌ها ۴۰۰ میلیون یورو خرج برمی‌دارد

 

این سرمایه‌گذاری بسیار بزرگی برای باشگاه پاریسی است. مشخص نیست که پاری سن‌ژرمن چگونه قواعد بازی جوانمردانه مالی را با خرید نیمار رعایت خواهد کرد.

پی‌اس‌جی در حال حاضر به دنبال آن است که قرارداد به نحوی امضا شود که مطابق قوانین بازی جوانمردانه مالی باشد. یک راه آنها این است که از قرارداد حمایت مالی شخصی نیمار با موسسه سرمایه‌گذاری اوریکس قطر استفاده شود.

این گروه همچنین مالک باشگاه پی‌اس‌جی است. به این ترتیب این شرکت می‌تواند مبلغ فسخ قرارداد نیمار را به‌عنوان بخشی از قرارداد حمایت مالی او به این بازیکن بپردازد تا او آن را به بارسلونا بدهد و قراردادش را فسخ کند.

باشگاه فوتبال پاری سن ژرمن

باشگاه فوتبال پاری سَن ژرمن (به فرانسوی: Paris Saint-Germain) یک باشگاه فوتبال حرفه‌ای است که در شهر پاریس پایه‌گذاری شده‌است.

این باشگاه در [۱۲ اوت] ۱۹۷۰ با ادغام ۲ تیم «Paris FC» و «Stade Saint-Germain» به وجود آمد. این تیم از سال ۱۹۷۴ تاکنون در لیگ ۱ فرانسه بازی می‌کند و تاکنون ۶ بار این لیگ را فتح کرده است.

اوج قدرت این تیم باشگاهی در میانه دهه ۹۰ میلادی بود که بر اساس فهرست فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال در رتبه اول بهترین باشگاه‌های جهان قرار گرفت.

ورزشگاه این باشگاه ورزشگاه پارک ده پرنس (به فرانسوی: Parc des princes) از نظر ظرفیت سومین ورزشگاه بزرگ فرانسه است و از سال ۱۹۷۴ تاکنون ورزشگاه اصلی «پاری سن ژرمن» بوده‌است.

 

 

خرید نیمار برای پاریسی‌ها ۴۰۰ میلیون یورو خرج برمی‌دارد

 

برنامه مالکان قطری برای تبدیل پاری سن ژرمن به یک برند جهانی

 به نقل از ال پاییس، امضای قرارداد پاری سن ژرمن با نیمار که ۲۲۲ میلیون یورو هزینه برداشت گرانترین انتقال تاریخ فوتبال نام گرفت و هزینه‌های باشگاه فرانسوی را برای خرید بازیکن پس از حضور تمیم بن حامد الطحانی (در می سال ۲۰۱۱) به یک میلیارد یورو رساند.

تنها منچسترسیتی که مالکیت باشگاهش متعلق به دیگر شیخ عربی به نام منصور بن زاید النهیان است از تیم فرانسوی بیشتر خرج کرده است.

بر اساس اطلاعات ثبت شده در سایت ترانسفر مارکت، مالک سیتی در شش سال اخیر یک میلیارد و ۵۰ میلیون یورو برای جذب بازیکن هزینه کرده است.

پاری سن ژرمن از زمانی که الطحانی همه مسئولیت‌های باشگاه فرانسوی را بر عهده گرفت برای امضای قرارداد ۹۴۰.۱ میلیون یورو خرج کرده است (پیش از او کولونی کاپیتان آمریکایی مالک باشگاه بود).

امیر قطری به دوستش ناصر الخلیفه اعتماد کرد و ریاست باشگاه را به او سپرد. الطحانی در تابستان ۲۰۱۲ برای امضای قرارداد با بازیکنانی که در میان آنها نام تیاگو سیلوا و زلاتان ایبراهیموویچ نیز دیده می‌شود ۱۴۹.۵ یورو خرج کرد. او تاکنون این چنین در نقل و انتقالات هزینه نکرده است.

نیمار توسط یک قطری توانست به پاریس برسد. چهار سال پیش اتفاق مشابهی در انتقال او از سانتوس به بارسلونا رخ داد. ساندرو راسل (رییس پیشین بارسلونا که اکنون در زندان به سر می‌برد) با قطری‌ها مذاکره کرد و مهاجم برزیلی به تیم کاتالانی پیوست.

زمانی که نیمار پیراهن آبی‌اناری‌ها را در می ۲۰۱۳ بر تن کرد، باشگاه بارسلونا نام Qatar Foundation را جایگزین Qatar Airways  کرد.

پیوستن ستاره برزیلی و دنی آلوس به PSG  نشان می‌دهد که این باشگاه، برنامه طولانی مدتی برای جذب ستاره‌های جهان دارد. مالک قطری در سال ۲۰۱۱ با امضای قرارداد با پاستوره آرژانتینی قدرت خود را در نقل و انتقالات نشان داد. تیم فرانسوی برای جذب بازیکن پالرمو ۴۲ میلیون یورو هزینه کرد و رکورد نقل و انتقالات تاریخ فرانسه را شکست.

یک سال بعد پاری سن ژرمن به پر خرج‌ترین باشگاه اروپایی در فصل نقل و انتقالات تبدیل شد. این تیم ۱۴۹.۵ میلیون هزینه کرد. سپس در تابستان ۲۰۱۳ رکورد خود را در فرانسه بهبود بخشید و با ادینسون کاوانی که در ناپولی پا به توپ بود قرارداد ۶۴ میلیون یورویی امضا کرد.

گیلز دوماس رییس اسپورتلب درباره انتقال نیمار گفت:

او در کنار کریستیانو رونالدو و لیونل مسی یکی از بهترین‌های جهان است و با امضای قرارداد با این بازیکن، مالکان قطری باشگاه پاری سن ژرمن نشان دادند که پروژه آنها برای غلبه بر فوتبال اروپا با قدرت در حال اجرا است.

آنها نشان دادند که با وجود بحرانی که عربستان سعودی به وجود آورده، به قدرت اقتصادی‌شان لطمه‌ای وارد نشده است.

او افزود: برای قطر، پاری سن ژرمن اهمیت زیادی دارد. آنها می‌توانند قدرت خود را از این طریق به جهان نشان دهند. برای آنها فرقی نمی‌کند چه مقدار هزینه کنند. جام جهانی ۲۰۲۲ کاملا این موضوع را نشان می‌دهد. برای قطری‌ها هزینه ۲۲۲ میلیون یورویی برای جذب نیمار مانند زمانی است که فرانسیس اول (پادشاه فرانسه) به لئوناردو داوینچی قدرت داد تا در یک نمایش دوران رنسانس در قرن ۱۵ حضور داشته باشد.

آنخل دی ماریا در سال ۲۰۱۵ در پروژه مالکان قطری قرار گرفت

هافبک آرژانتینی با قراردادی به ارزش ۶۳ میلیدن یورو دومین بازیکن گران تاریخ لیگ فرانسه شد. پس از حضور قطری‌ها در پاریس، بازیکنان مستعدی همچون مارکو وراتی، لوکاس، موراتا و دیوید بکام (به رشد باشگاه فرانسوی در داخل و خارج از زمین کمک می‌کند) به این تیم پیوستند.

دوما درباره آخرین خرید گرانقیمت پاری سن ژرمن گفت

قطری‌ها با حضور نیمار می‌توانند خیلی زود به شهرت دست یابند و آن را در تمام جهان مطرح کنند. مالکان قطری قصد دارند PSG را به یک برند جهانی تبدیل کنند و این تیم را در کنار ۱۰ قدرت جهان یعنی رئال مادرید، فراری یا تیم راگبی نیوزلند قرار دهند. پیش از حضور عرب‌ها در پاری سن ژرمن این باشگاه به خاطر رفتار هوادارانش و نتایج ضعیف همیشه مورد انتقاد قرار می‌گرفت.

 

پس از حضور الطحانی در تیم فرانسوی با وجود این که پاری سن ژرمن نتوانست فاتح لیگ قهرمانان اروپا شود اما چهار قهرمانی در لیگ و سه عنوان در جام حذفی به دست آورد. همچنین این تیم در سال ۲۰۱۶ با درآمد سالیانه ۵۲۰.۹ میلیون یورو به ششمین باشگاه ثروتمند جهان تبدیل شد.  

پاری سن ژرمن با پایان فصل ۱۵-۲۰۱۴ دوباره توانست پس از فصل ۱۹۹۷-۹۸ در رابطه با درآمد سالیانه سود کند و ۱۰.۶ میلیون به دست آورد. این باشگاه تنها یک بار توسط میشیل پلاتینی به خاطر رعایت نکردن Fair play مالی، جریمه شد. این اتفاق در سال ۲۰۱۲ اتفاق افتاد و به بزرگترین ضرر تیم فرانسوی-قطری تبدیل شد اما این موضوع خیلی زود فراموش شد و این باشگاه توانست در آگوست با امضای قرارداد با نیمار رکورد نقل و انتقالات را بشکند.

 

شب گذشته تابلوی بزرگ برج ایفل هم حاوی نوشته‌ای بود که داشت به نیمار برای آمدن به پاریس تبریک می‌گفت.

 

 

خرید نیمار برای پاریسی‌ها ۴۰۰ میلیون یورو خرج برمی‌دارد

 

ستاره برزیلی حالا گرانترین بازیکن تاریخ دنیاست که با انتقالی جنجالی از بارسلونا به پاریسن ژرمن پیوست و حالا تیم‌های اروپایی به عدم اجرای فیرپلی مالی در این قرارداد انتقادی شدید دارند.

اگر دیروز دیدار هفته اول لیگ فرانسه بین تیم‌های پی‌اس‌جی و آمیان را دیده باشید، حالا دیگر راحت‌تر باور می‌کنید که نیمار با آن قیمت ماورایی راهی تیم پاریسی شده است.

کارگردان تلویزیونی انقدر در نشان دادن نیمار ذوق داشت که یکی از طرفداران پاریس‌سن‌ژرمن توئیت کرده بود: ‹‹ امروز نیمار را بیشتر از اونای امری - سرمربی‌مان - دیدیم! ››

فوق‌ستاره برزیلی با ۲۲۲ میلیون یورو از بارسا آزاد شد و سران قطری پی‌اس‌جی حقوق بالایی را به او پرداخت خواهند کرد.

در این بین یکی از جالب‌ترین و البته عجیب‌ترین فکت‌هایی که در خصوص انتقال نیمار مطرح شده، این است که باشگاه پاریسی با پولی که برای نیمار هزینه کرد، می‌توانست همه باشگاه‌های حاضر در لوشامپیونه - به جز موناکو - را خریداری کند!

 

جایگزین نیمار در بارسلونا

 

به گزارش افکارنیوز، روزنامه ایتالیایی «کوریره دلو اسپورت» مدعی شد که باشگاه بارسلونا پیشنهادی 120 میلیون یورویی را به باشگاه یوونتوس برای جذب دیبالا ارائه داده است، البته بر اساس این گزارش بارسلونا پیشنهاد 90 میلیون یورو به علاوه آندرس اینیستا را هم به عنوان گزینه دیگر خود در نظر دارد.

روزنامه «گاتزتا دلو اسپورت» ایتالیا هم خبر داد پیشنهاد بارسلونا به یوونتوس به منظور خرید دیبالا 120 میلیون یوور است و این رقم ممکن است تا 140 میلیون یورو هم افزایش پیدا کند. طبق این گزارش بارسلونا گزینه معاوضه آندره گومز و رافینیا به علاوه رقمی مشخص با دیبالا را هم در نظر دارد.

هر دو روزنامه اعلام کرده‌اند که باشگاه یوونتوس همچنان مخالف فروش دیبالا است و روی موضع خود پافشاری می‌کند.

گزینه دیگری که بارسلونا برای جانشینی نیمار در نظر دارد، فیلیپه کوتینیوی برزیلی از لیورپول است. عثمان دمبله از بوروسیا دورتموند و دله آلی از تاتنهام نیز از دیگر گزینه‌ها هستند.

 

توضیح پیکه درباره توییت جنجالی:

"حسم گفت که نیمار می ماند " لیگ فرانسه ضعیف است

مدافع بارسا در حساب شخصی اش اعلام کرده بود که نیمار تصمیم به ماندن گرفته؛ خبری که در رسانه ها بازتاب زیادی داشت.

 جرارد پیکه اخیرا عکس خود با نیمار را در توییتر منتشر کرده و نوشته بود: «او می‌ماند». پیکه اکنون گفته که این خبر قطعی نبوده و نیمار دارد پیشنهاد پاری‌سن‌ژرمن را بررسی می‌کند. پاریسی‌ها حاضرند ۲۲۲ میلیون یورو مبلغ فسخ قرارداد او را به بارسلونا بپردازند و او را به خدمت بگیرند.

پیکه گفته این حس او بوده که نیمار در نوکمپ خواهد ماند و گفته که بازیکنان دارند تلاش می‌کنند که نیمار را متقاعد به ماندن کنند. قرارداد نیمار تا سال ۲۰۲۱ است. پیکه گفته: «این نظر شخصی من، بر اساس حرف‌هایی است که با او زدم. این برداشت من بود. زمانی که ما با نیمار صحبت می‌کنیم که البته فقط هم من نیستم، بلکه همه هم‌تیمی‌ها که رابطه خوبی با او دارند این کار را می‌کنند، تلاش می‌کنیم به او به‌عنوان یک هم‌تیمی و یک دوست، شرایطی که در آن قرار دارد را توضیح دهیم. من به او گفته‌ام که شرایطش قابل درک است و او گزینه‌هایی روی میز دارد.

ممکن است مساله بر سر پول باشد اما فکر نمی‌کنم اینطور باشد. شاید مساله بر سر پروژه‌های ورزشی باشد اما این را هم بعید می‌دانم، چون بارسا از نظر پروژه ورزشی بهترین باشگاه است.

شاید هم او می‌خواهد ستاره باشد، چون در بارسا باید کنار لیو (مسی) بازی کند که بهترین بازیکن دنیاست. نیمار تنها ۲۵ سال دارد و بازیکن بزرگی است اما در پاریس، اگر لیگ قهرمانان را فتح نکند، آنطور که باید، او را به رسمیت نخواهند شناخت.

تنها راه پیش روی او در پاریس قهرمانی در اروپاست، چون با تمام احترامی که برایشان قایلیم، لیگ آنها در سطح پایینی است. او هنوز تردیدهایی دارد اما داریم تلاش می‌کنیم که متقاعدش کنیم.»

رسانه برزیلی گلوبو اسپورته گزارش داده که نیمار از عکسی که پیکه منتشر کرده عصبانی نشده است، ولی پدر او که ایجنتش هم هست غافلگیر شده. او دارد تلاش می‌کند با بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن مذاکره کند. برخی منابع پیش‌تر اعلام کرده بودند که نیمار با پی‌اس‌‌جی به توافق رسیده و به او ۳۰ میلیون یورو در سال، پس از کسر مالیات پیشنهاد داده‌اند اما مقامات بارسا تمام تلاش خود را انجام می‌دهند تا نیمار را نگه دارند. پیکه، مسی، لوییس سوارس و اعضای هیات مدیره تلاش فراوانی دارند تا نیمار نظرش عوض شود.

خاویر ماسچرانو هم که اخیرا گفته بود نیمار آینده بارسلونا است، گفته که همه با او صحبت کرده‌اند: «این تصمیم شخصی «نی» است. چیزی که پیکه می‌گوید حسی است که همه دارند که این به دلیل کیفیت و شخصیت نی است. ما همه با او صحبت‌هایی داشته‌ایم، از جمله لیو، چون تمایل تیم این است که نی کنار ما بماند.»

 

خرید نیمار برای پاریسی‌ها ۴۰۰ میلیون یورو خرج برمی‌دارد

 

از ما حمایت کنید