مقالات وقت سفارت فرانسه

مقالات وقت سفارت فرانسه

مطالب دیگر

بی خوابی در سفر های هوایی

نوشته شده توسط 
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

 بی خوابی یکی از مشکلاتی است که ممکن در سفر های هوایی با ان روبه رو شوید که این باعث بهم ریختگی در امور شمامی شود و اختلال در کار های شما ایجاد میکند اما چگونه می توان با این بی خوابی حاصل از سفر های هوایی مقابله کرد تا بتوان پس از رسیدن به مقصد با اسودگی به امور خود رسیدگی کنید و از سفر خود لذت ببرید.در ادامه با ما همراه باشید تا راهکار هایی را به شما عزیزان معرفی نماییم.

اختلال خواب در سفر، بخصوص سفرهای بلند مدت هوایی که ناشی از برهم خوردگی ساعت طبیعی بدن در اثر واکنش های ملاتونین و رملتون در مغز و استفاده از الکل و کافئین درزمان های نامناسب اتفاق می افتد،یک امر شایع  است. که حدود دو سوم مسافران آن را تجربه می کنند.روش هایی متعددی برای ارتقاء کیفیت خواب در هواپیما وجود دارد.بدیهی است با تلاش به داشتن چرتی کوتاه در هواپیما، می توان تا حدودی از عوارض اختلال خواب کاست.این بهترین  کار ممکن است که کمک میکند تا با تغییرات جدید زمانی شب در مقصد کنار بیایید.اما قطعا این خواب مختصر نیز میتواند مفید باشد.چرت زدن علاوه بر کاهش تحریکات روشنایی در کاهش بی خوابی نیز تاثیرات بسزایی دارد.استفاده از  روشهای مرسوم مانند داروهای خواب آور هرچند با کاهش اختلالات خواب در طول سفر میتواندکمک کند اما تاثیرات مثبت آن گذراست،  زیرا عوارض جانبی استفاده از آنها بسیار آزاردهنده تر از بی خوابی در کوتاه مدت است.

تغییر در رژیم غذایی

مصرف بعضی از مواد غذایی حاوی کربوهیدرات و پروتئین میتواند بر بهبود خواب در سفر مفید باشد.

تغییرات در نور محیط

قرار گرفتن به مدت 3 ساعت در معرض نورخورشید  به هنگام صبح در بدرورود به مقصد سفر ، به تنظیم ساعت بدن کمک شایانی میکند.

کنترل میزان ملاتونین در مغز به عنوان یک روش درمانی در تنظیم برهم خوردگی ساعت بدن و خوابدر سفر های که اختلاف ساعت زیادی بین مبداء و مقصد وجود دارد، پیشنهاد میشود.

رملتون یک ماده کمک کننده به گیرنده های ملاتونین، جهت حفظ چرخه طبیعی خواب وبیداری در بدن است که بصورت اشکال دارویی نیز وجود دارد.

 جای تعجب نیست که مصرف کافئین و الکل در سفر باعث  بی خوابی و بد خوابی  بیشتر می شود.

 در هر صورت جهت داشتن آرامش  و خاطره سازی  لذت بخش در سفر،  رعایت نکات مربوط به بهداشت خواب بسیار موثر می باشد. در این مورد حتما با پزشک خود مشورت کنید.

از ما حمایت کنید