مقالات وقت سفارت فرانسه

مقالات وقت سفارت فرانسه

مطالب دیگر

عجیب ترین فرودگاه های جهان

نوشته شده توسط 
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

افراد بسیاری هر روزه برای سفر و جا به جایی به فرودگاه های مختلف در سطح شهرها مراجعه می کنند. بیشتر این افراد شاید توجه چندانی به فرودگاه هایی که به آن ها مراجعه می کنند نداشته باشند و به همین دلیل ممکن است که بسیاری از ویژگی های خاص این مکان ها را نبینند. مفهوم فرودگاه برای بسیاری در سراسر جهان عبارت است از ایجاد محلی برای فرود و پرواز هواپیماها اما با این حال بسیاری از فرودگاه های جهان به شکل معمول نیستند و ویژگی های بسیار خاصی را در خود جای داده اند. با ما همراه باسید تا با تعدادی از این فرودگاه ها آشنا شوید.

عجیب ترین فرودگاه های جهان:

فرودگاه بین المللی پرینسس جولیانا

یکی از عجیب ترین فرودگاه های جهان واقع در جزیره سنت می باشد که قسمت انتهایی یکی از باندهای آن مختوم به ساحلی عمومی و شلوغ است و هواپیمای در حال نشست یا برخاست با ارتفاعی 10 الی 20 متری از بالای سر افرادی که در حال تفریح در این ساحل هستند عبور می کند! خوشبختانه تا به حال حادثه شدیدی در این بخش فرودگاه رخ نداده است و تنها یک بار شخصی در آن ساحل از شدت موتور یک جت به پشت پرتاب شد و دچار جراحاتی سطحی گردید.

فرودگاه بین المللی هیلتون

این فرودگاه که در آمریکا واقع شده ممکن است در نگاه اول تفاوت چندانی با سایر فرودگاه های معمولی نداشته باشد اما با کمی دقت در وسط باند این فرودگاه 2 تخته سنگ را مشاهده خواهید کرد و جالب تر از آن این دو تخته سنگ قبر یک زوجی بوده است که زمین های این فرودگاه متعلق به آن ها بوده و پس از مرگشان و پس از ساخت این فرودگاه، جسد آن ها را انتقال دادند اما این دو سنگ قبر به عنوان یادبود در وسط باند این فرودگاه به یادگار باقی مانده است.

فرودگاه قطب جنوب

بیشتر خلبانان جهان هنگامی که آب و هوای یک منطقه به شدت سرد و برفی باشد نمی توانند در فرودگاه های آن مکان فرود بیایند، اما خلبانانی که تجهیزات و امکانات ضروری را برای محققان حاضر در قطب جنوب منتقل می کنند ناچار هستند تا بر سطوح تمام برفی و کاملا یخ زده فرود آیند فرودگاه های قطب جنوب در ماه های گرم تر سال به علت نازک شدن بیش از حد یخ غیر قابل استفاده می شوند و به همین دلیل انتقال تجهیزات ممکن است تا ماه ها ممکن نباشد.

فرودگاه گیسبورن

این فرودگاه در ساحل شمالی نیوزلند واقع شده است که دارای 3 باند فرود می باشد و نکته جالب توجه آن ریل قطاری است که از میان باند فرودگاه عبور کرده است. هنگامی که هواپیمایی به باند نزدیک می شود برج مراقبت بایستی اطمینان حاصل کند که قطاری در حال نزدیک شدن به باند فرودگاه نمی باشد.

فرودگاه بارا در اسکاتلند

این فرودگاه در یکی از جزایر کوچک هیبرید واقع در غرب اسکاتلند قرار دارد. این فرودگاه در واقع خلیج کم عمقی است که هواپیماها به طور منظم بر آن فرود می آیند. سطح سختی فرود به جریان ها و جزرومد پایین بستگی دارد. بنابراین، خلبانان باید بسیار هوشیار باشند چرا که ممکن است به درون یک چاله یا گودال کشیده شوند.

فرودگاه بین المللی دن موئنگ

فرودگاه بین المللی دن موئنگ نیز در شهر بانکوک قرار گرفته است. این فرودگاه که علاوه بر همگانی بودن نظامی نیز هست 3 متر از سطح دریا فاصله دارد و دارای یک باند فرود آسفالت با طول باند 3700 متر است. این فرودگاه به عنوان یکی از پر رفت و آمدترین فرودگاه های تایلند شناخته می شود. نکته جالب آن که این فرودگاه به نام فرودگاه قدیمی بین المللی تایلند نیز شناخته می شود در واقع فرودگاه بین المللی دن موئنگ یکی از قدیمی ترین فرودگاه های بین امللی آسیا و جهان است.

فرودگاه جبل الطارق

معمولا باندهای فرودگاه ها با احتیاط تمام در نقاطی ساخته می شود که سایر وسایل نقلیه در فاصله بسیاری از آن ها قرار دارد. اما در مورد این فرودگاه موضوع متفاوت است. این فرودگاه در ساحل جنوبی اسپانیا در جنوب غربی اروپا قرار دارد و از میان باند اصلی این فرودگاه یک خیابان بزرگ عبور کرده است. در طول روز این خیابان برای مدت های طولانی بسته می شود تا هواپیماهای مختلف بتوانند فرود آیند یا از باند پرواز کنند.

فرودگاه کورشول (courchevel airport)

یکی از عجیب ترین فرودگاه های جهان که بر خلاف استانداردهای معمول از یک باند صاف و معمولی برخوردار نیست در کشور فرانسه واقع شده است. این فرودگاه واقع در ارتفاعات بسیار بالا از باندی بهره مند است که شیبی رو به بالا دارد و در قسمتی نیز از شیب بسیار تندی برخوردار است. علاوه بر این ویژگی سطح باند این فرودگاه نیز دایما با برف پوشانده شده است که پرواز و فرود را هرچه خطرناک تر می کند.

برای تعیین وقت سفارت فرانسه از ما کمک بگیرید.

فرودگاه بین المللی کانزای

ژاپن کشور بسیار کوچک و پرجمیعتی است و به همین دلیل زمین در آن ارزش بسیار بالایی دارد. یکی از جالب ترین فرودگاه های جهان نیز جزیره مصنوعی است که در نزدیکی شهر اوساکا ساخته شده و به عنوان فرودگاه اصلی این شهر شناخته می شود. ساخت این جزیره از سال 1987 آغاز شد و تا سال 1994 ادامه داشت. هزینه ساخت آن نیز بیش از 20 میلیارد دلار بود که آن را تبدیل به یکی از گران ترین فرودگاه های جهان نیز کرده است.

 

از ما حمایت کنید