مقالات وقت سفارت فرانسه

مقالات وقت سفارت فرانسه

مطالب دیگر

دیزنیلند کجاست؟

نوشته شده توسط 
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

دیزنیلند کجاست؟

دیزنیلند پاریس مجموعهای تفریحی است، واقع در شهرکی جدید در حومه شهر پاریس این مجموعه در ۳۲ کیلومتری مرکز شهر پاریس واقع شده است. این مجموعه که در کنار دیزنیلند توکیو دومین دیزنیلند خارج از آمریکا ست در سال ۱۹۹۲ افتتاح شد.
این پارک از جمله پارکهای موضوعی به شمار میرود و دردو قسمت دیزنیلند و استودیوی دیزنی ساخته شده است در قسمت استودیودی دیزنی فیلمهای انیمیشن با استانداردهای کمپانی دیزنی تولید میشود و در قسمت دیزنیلند، دنیای بازی بچهها، مجموعهای از فعالیتهای مختلف، بازی، سرگرمی، فروشگاههای متعدد برای فروش اجناس با مارک و اشکال شخصیتهای دیزنی وجود دارد. بازیها همه نشأت گرفته از فضاهای خیالی و کارتونی هستند که به شدت کودک را تحت تاثیر خود قرار میدهند.
از نظر نوع قرارگیری فضاهای مختلف نسبت به هم، پارک در واقع مجموعهای از دنیاهای بازی متفاوت است که هر کدام به گونهای جزیرهای را در کل مجموعه ایجاد میکند. هر قسمت مستقل بازی کاراکتر و ویژگی خود را دارد و در مجموع به دلیل به کاربردن اشکال و رنگهای فانتزی، مجموعه حالت یکپارچه به خود میگیرد.
این محدودهها و بازیهای مختلف پارک همگی به ستون فقرات اصلی پارک متصل هستند که آن خیابان اصلی دیزنیلند است، در این خیابان در ساعاتی خاص، شخصیتهای کارتونهای دیزنی همراه با موسیقی رژه میروند.
این خیابان شاهرگ اصلی پارک است و به صورتی نمادین خیابانهای نیویورک در دهه ۱۹۳۰ را به خاطر میآورد فرم بدنه خیابان، پیاده روها، نمای فروشگاهها و… از معاری آن دوران پیروی میکند. یک خیابان آمریکایی در شهر پاریس !

از ما حمایت کنید