مقالات وقت سفارت فرانسه

مقالات وقت سفارت فرانسه

مطالب دیگر

10 دلیل برای سفر به پاریس پایتخت فرانسه در سال 2018

نوشته شده توسط 
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

امسال به کجا سفر می کنید؟ 

حال که سال 2018 شروع شده، شما می توانید برنامه ای بچینید تا از شهر نور و روشنایی دیدن کنید. در سال های گذشته، ما به تفصیل درباره دلایل خوشمزه ای که باید از پاریس دیدن کنید با شما صحبت کردیم، شما را با راهنمایی هایی برای دیدن مناظر مجذوب کردیم و همه چیز را از ارزان فروشی ها گرفته تا سفرهای تفریحی یک روزه برایتان شرح دادیم.

با رسیدن 2018، ما به جستجوی فهرستی از رویدادهای پیش رو پرداختیم تا از بین آن ها بهترین ها را انتخاب کنیم. 

پس بلیط های ارزان هواپیما و اتاق تان در یکی از هتل های به صرفه و محبوبتان را رزرو کنید و تقویم 2018 خود را برای این رویدادهای هیجان انگیز در پاریس علامت بزنید!

10 دلیل برای سفر به پاریس پایتخت فرانسه

  1. موسیقی در گوش های شما

فوریه و مارس 2018

با آمدن فیلم جدید مامامیا در سینماها در ماه جولای، به نظر میرسد که شما باید تارهای صوتی خود را گرم کنید و متن محبوب ترین موسیقی های آبا را در یک تئاتر موزیکال در شهر نور و روشنایی تمرین کنید. نمایش های آبا مانیا از سوم فوریه شروع میشوند، اما بلیط ها هم اکنون قابل خرید هستند. اگر موی مشکی صاف و کت چرمی مشکی به سبک شما میخورد، گریس نیز در طی تابستان در پاریس اجرا دارد. از طرفی دیگر، احتمالا متوجه شده اید که رسانه های سرگرمی این روز ها کمی آرام شده اند. این به این خاطر است که پاریس از اکتبر2017 قرار است میزبان یک هنرمند آمریکایی سرشناس به تخلص لیدی گاگا باشد. او قرار است تا 21 فوریه 2018 در پاریس اجرا داشته باشد.

اگر در حال برنامه ریزی برای یک سفر تابستانی هستید، نگران نباشید، نام لیدیگاگا تنها اسم معروفی نیست که پاریس برای پیشکش کردن دارد. اد شیران هم در جولای 2018 به پاریس خواهد آمد تا با صدای خوش آهنگ اش گوش های شما را نوازش کند.

در آخر، بی شک شما این همه راه از ایالات متحده آمریکا به پاریس سفر نکردید تا تنها از وجود هنرمندان بریتانیایی یا آمریکایی لذت ببرید، درست است؟ یک هنرمند بسیار معروف فرانسوی، به نام اورسلان، کنسرت خود را از 15مارس 2018 در پاریس برگزار خواهد کرد. او با آهنگ کوتاه اما بسیار دلنشین اش به نام باسیک، شناخته شده است.

  1. جشنواره ی فیلم "پرینتمپس دو سینما"

مارس 2018

وقتی به پاریس رسیدید، این که بخواهید از ازدیاد فیلم های خارجی ای که اروپا به نمایش میگذارد استفاده کنید، تصمیمی منطقی به نظر میرسد. اتحادیه ی سینماهای فرانسه، "لپرینتمپس دو سینما"، یک فستیوال فیلم سه روزه (یکشنبه تا سه شنبه) را به وجود آورده است. در طی این فستیوال شما میتونید فیلم های متنوعی را در سینماهای کوچک در سراسر پاریس ببینید. بهترین چیز درباره ی این فستیوال این است که قیمت بلیط تنها 3.50 پوند است!

  1. مسابقه ی عمودی برج ایفل " لا ورتیکال دلا"

مارس 2018

گاهی اوقات وقتی که از تعطیلات برمیگردیم، حس میکنیم پاچه های شلوارمان کمی تنگ شده است! و تمام آن کیک ها و شکلات ها را مقصر میدانیم. شما میتوانید باقی پولتان را صرف تجربه ای هیجان انگیز به نام مسابقه ی عمودی برج ایفل کنید. شرکت کنندگان باید از همه ی 1665 پله ی معروف بالا بروند. برخی از بهترین شرکت کنندگان این کار را زیر 8 دقیقه انجام داده اند. اگر تصمیم گرفتید که در این مسابقه ی حماسی ارباب پله شرکت کنید، لطفا به خاطر بسپارید که اروچیپو هیچ گونه مسئولیتی در قبال آب رفتن ناحیه ی کمربند شما به عهده نمیگیرد!

  1. جشنواره ی فیلم "سینما دو ریل"

مارس و آپریل 2018

شاید اسم جشنواره ی بین المللی فیلم کنز در جنوب فرانسه به گوشتان خورده باشد. اما آیا میدانستید که پاریس نیز نسخه ی کوچک شده ی این جشنواره به نام "سینما دو ریل"را برگزار میکند؟این جشنواره ی فیلم های مستند پاریسی از سال 1984 آغاز شد، و فیلم های غیر تخیلی برجسته را به نمایش میگذارد. این جشنواره در چند منطقه از پاریس برگزار میشود و قیمت بلیط ها تقریبا نفری 6 پوند است.

  1. موزه ی "ایوس سینت لارنت"

مارس 2018

ما اعتراف میکنیم که حتی اگر نتوانیم از پس هزینه هایش برآییم، یکی از دلایلی که عاشق پاریس هستیم آوازه ی ذوق و سلیقه آن در تجملات است. بله، این ما بودیم که در حال گرفتن عکسی بسیار توریستی از چراغ های روشن فروشگاه شنل در وییل دو تمپل بودیم و شما ما را دیدید. و درست است، این هم ما بودیم که در حال عکس گرفتن با لوییس ووتون بی نظیر در وندوم بودیم.

از دیور گرفته تا هرمس، صنعت طراحی لباس فرانسه در دنیا نظیر ندارد. موزه ی ایوس سینت لارنت، تا سپتامبر 2018 یک مراسم افتتاحیه برگزار میکند تا به ما مردم عامی تصویری از سبک زندگی سرمایه داری را نشان دهند. شما میتوانید بیش از 50 طرح که سینت لورنت در طی حرفه ی خود طراحی کرد را در لوازم تزیینی، طرح های اولیه، عکس ها و فیلم ها ببینید. این موزه به این دلیل خاص است که در خانه ای که ایوس سینت لارنت در آن زندگی میکرد واقع شده است! قیمت بلیط آن 7 پوند است.

مطالب مرتبط: موزه های رایگان یا تخفیف دار پاریس

  1. حراج در همه جا!

ژوئن تا آوت 2018

در ایالات متحده آمریکا، مردم در جستجوی یک معامله ی خوب در جمعه ی سیاه در یخ بندان ساعت ها در صف می ایستند و با شلوغی مواجه میشنود. این جا در پاریس، ما ترجیح میدهیم کارها را با آرامش بیشتری انجام دهیم. بنابراین، قانونا، فروشگاه ها حق دارند دو بار در سال حراج بزنند. یکی در زمستان (10 ژانویه تا 20 فوریه) و دیگری در تابستان (27 ژوئن تا 27 اوت). وقتی بحث حراج میشود، فرانسوی ها با کسی شوخی ندارند! در طی این مدت شما میتوانید کالا هایی خریداری کنید که حتی تا 80 درصد تخفیف خورده اند.

  1. دور باستیل

14 جولای 2018

روز باستیل بزرگترین تعطیلات در فرانسه است. که در زبان فرانسوی با نام "لا فته نشناله" معروف است، که به معنای جشن ملی می باشد. روز باستیل در فرانسه روزی مهم است چرا که سالگرد حمله به زندان باستیل در 14 جولای سال 1789 است. صبح هنگام در پاریس، یک رژه نظامی در مقابل چمپ السیس برگزار میشود، و بعد آتش بازی در برج ایفل به نمایش گذاشته میشود.

  1. "نایت بلانچ" : شب زنده داری در پاریس

اکتبر 2018

"لس نایت بلانچ" در زبان فرانسوی به معنای بیرون کشیدن یک شب زنده دار است. هر سال همه میتوانند برای 12 ساعت به طور رایگان، به تعدادی از گالری ها، نمایشگاه های هنری و نمایش های خیابانی دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، مترو های به خصوصی تا ساعاتی پس از برنامه ی کاری عادی شان باز هستند، تا مردم بتوانند تا پاسی از شب بیرون بمانند. امسال ، این برنامه از 6 اکتبر تا 7 اکتبر برگزار میشود.

  1. نمایشگاه شکلات در پاریس

اکتبر و نوامبر 2018

ایست! از فرو روچر فاصله بگیر و داخل لسالون دو چکلات شو! از 31 اکتبر تا 4 نوامبر، نمایشگاه شکلات پاریس بزرگ ترین رویداد مربوط به شکلات را در جهان به خود اختصاص میدهد. این نمایشگاه شکلات هایی را که توسط 500 شرکت کننده از 60 کشور درست شده اند و شامل 200 سرآشپز نامی میشوند را به نمایش میگزارد.

  1. شب سال نو در چمپس الیسیس

دسامبر 2018

در روز 31 دسامبر، وقتی که عقربه ی ساعت به 12 بامداد میرسد، به یکی از بزرگترین جشن های اروپا ملحق شوید. پاریسی ها گرایش هایشان را کاملا جدی میگیرند، در نتیجه، مترو در تمام طول شب کار میکند و رایگان است. بعلاوه، هزینه ی اتوبوس برای تمامی کسانی که در روز 31 دسامبر به فرودگاه های اورلی و یا چارلز دگال میرسند، رایگان است. حالا دیگر هیچ بهانه ای برای نخریدن بلیط هواپیما به پاریس و ملحق شدن به این جشن بزرگ در ساعات تحویل سال 2019 ندارید! در واقع، جشن سال در چمپس الیسیس فراموش نشدنی تر از میدان تایمز است، چرا که در پاریس، همراه داشتن الکل و نوشیدن آن در خیابان کاملا قانونی است!

 

از ما حمایت کنید