مقالات وقت سفارت فرانسه

مقالات وقت سفارت فرانسه

مطالب دیگر

دریافت ویزای کشور انگلیس

نوشته شده توسط 
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

انگلستان همواره یکی از مقاصد گردشگری برای مسافران از سراسر دنیا بوده است و  گردشگران فروانی به این کشور سفر می کنند .داشتن جزیره های زیبا همانند جزیره وایت و جزیره من و سواحل زیبایی که دارند سبب جذابیت دو چندان این کشور شده است .شهر لندن پایتخت این کشور دارای قدمت زیادی می باشد و برای گردشگران جذابیت خاصی دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا راهکار های گرفتن ویزای انگلستان را با شما مورد برسی قرار دهیم. 

ویزای کشور  انگلستان

اولین سوالی که پیش میآید این است که آیا سفارت انگلیس ویزا میدهد؟ باید گفت با اینکه سفارت انگلستان در سال ۱۳۹۴ بازگشایی شد اما همچنان صدور ویزا برای عموم افراد را انجام نمی‌دهد و ناگزیر باید به سفارت انگلیس در دبی یا آنکارا مراجعه کنید.

انواع ویزای کشور انگلیس

ویزای توریستی

ویزای تحصیلی

ویزای کاری

ویزای ازدواج

شهروندی انگلستان

پیش از درخواست ویزای انگلیس باید بدانید که اصلا به چه نوع ویزایی احتیاج دارید. اشتباه در انتخاب باعث می‌شود تا درخواست‌تان به راحتی رد شود. با مراجعه به سایت gov.uk می‌توانید در انتخاب نوع ویزا راهنمایی بگیرید.

مراحل دریافت ویزای کشور انگلستان

پیش از هرچیز نیازمند اخذ وقت سفارت انگلستان خواهید بود که می‌توانید به صورت آنلاین و از طریق سامانه visa4uk.fco.gov.uk اقدام نمایید. در این سامانه پس از افتتاح حساب کاربری، باید از لیست وقت‌های موجود یکی را انتخاب کرده و آن را رزرو نمایید. البته همین مرحله اخذ وقت سفارت انگلیس شاید سخترین قسمت ماجرا باشد.

حضور تمامی متقاضیان در سفارت انگلستان برای انگشت‌نگاری و ارائه مدارک الزامی می‌باشد. مدت زمان لازم برای انگشت نگاری سفارت انگلستان حدودا ۲۰ دقیقه می‌باشد. نهایتا ۱۵ روز کاری پس از تحویل مدارک نیز نتیجه ویزا از طریق ارسال پستی به شما اعلام خواهد شد.

ویزای کشور انگلستان از طریق امارات

چنانچه قصد دارید تا مراحل دریافت ویزا را از سفارت انگلستان در امارات پیش بگیرید باید تا مشخص شدن نتیجه ویزا که ۱۵ روز کاری به طول میآنجامد در امارات بمانید (چراکه اصل پاسپورت نزد سفارت انگلیس باقی خواهد ماند) مگر آنکه از یکی از خدمات زیر استفاده کنید.

خریداری سرویس Priority

با خرید این سرویس نتیجه ویزای شما نهایتا ظرف مدت ۵ روز کاری به شما اعلام خواهد شد. برای استفاده از آن نیز باید مبلغ ۱۹۱ دلار را پرداخت کنید.

خریداری سرویس Super Priority

چنانچه مبلغ ۶۰۰ پوند را به سفارت انگلیس پرداخت کنید می‌توانید از سرویس Super Priority استفاده کنید که در اینصورت نتیجه ویزای انگلستان شما حداثر ۲۴ ساعت کاری مشخص خواهد شد.

استفاده از سرویس Passport Pass Back

با پرداخت ۶۴ دلار و خرید Passport Pass Back گذرنامه شما در همان روز انگشت‌نگاری به شما بازگردانده خواهد شد و می‌توانید به ایران بازگردید. پس از گذشت ۱۵ روز کاری که ویزای شما صادر شد، سفارت انگلستان شما را مطلع می‌کند که باید به امارات بازگردید تا برچسب ویزای انگلستان بر روی پاسپورت‌تان زده شود. در این حالت می‌توانید از سرویس پیکاپ پاسپورت که برخی آژانس‌های مسافرتی ارائه می‌دهند استفاده کنید.

مدارک لازم برای ویزای توریستی انگلستان

تکمیل و ارائه فرم درخواست ویزا به همراه برگه تاییدیه وقت سفارت انگلیس

اصل پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار به همراه پاسپورت‌های قبلی در صورت وجود و کپی از تمامی صفحات

اصل یا کپی از دعوتنامه معتبر یا رزرو هتل

اصل و ترجمه سند رسمی ازدواج برای متاهلان

اصل و ترجمه رسمی شناسنامه و کارت ملی

اصل و ترجمه رسمی تمام مدارک شغلی (گواهی اشتغال به کار که در آن تاریخ درخواست مرخصی ذکر شده باشد و اینکه آیا این مرخصی با حقوق است یا خیر. جواز کسب، پروانه فعالیت، کارت بازرگانی، لیست بیمه ۶ ماه آخر، برگه مالیاتی پرداخت شده، کارت پرسنلی یا حکم کارگزینی، حکم بازنشستگی، کارت بازنشستگی، پروانه مطب، کارت مهندسی، کارت دانشجویی یا…)

دعوتنامه (به همراه کپی پاسپورت و مدارک اقامتی دعوت کننده، پرینت حساب بانکی، مدارک شغلی و گواهی اشتغال به کار با ذکر درآمد، فیش حقوقی، سند ملکی محل اقامت در انگلستان یا اجاره نامه، آخرین برگ مالیاتی پرداخت شده، قبوض پرداختی از قبیل آب برق، گاز و…)

اصل ریز پرینت حساب شخصی و جاری به لاتین برای ۶ ماه گذشته، موجودی حساب‌های بانکی و…

برای مدیران و سهامداران اصل ریز پرینت حساب شرکت به زبان انگلیسی برای ۶ ماه گذشته

تمکن مالی برای ۶ ماه اقامت در انگلستان با ذکر موجودی و کارکرد با پوند انگلستان

اصل و ترجمه رسمی سند ملکی، اجاره نامه

تمامی مدارک نیازمند ترجمه رسمی می‌باشند اما نیازی به مهر دادگستری و تایید وزارت امور خارجه ندارند.

قوانین جدید صدور ویزای کشور انگلستان

با توجه به مصوبه جدیدی که اداره مرزبانی بریتانیا اتخاذ کرده، حق تجدید نظر نسبت به عدم صدور ویزای انگلستان از متقاضیان گرفته شده است. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود تا برای پیشگیری از ریجکت ویزای انگلستان حتما با مشاوره ویزای انگلستان صحبت کنید. ضمنا زمانی به سفارت انگلستان باید تمامی مدارکتان کامل باشد در غیر اینصورت درخواست شما رد خواهد شد. به هیچ عنوان مدارک جعلی یا دروغین به سفارت انگلستان ارائه ندهید که باعث می‌شود ۱۰ سال حق دریافت ویزای انگلستان را نداشته باشید.

مدت زمان صدور ویزای انگلستان معمولا ۱۵ روز کاری زمان میبرد.

 

 

از ما حمایت کنید