مقالات وقت سفارت فرانسه

مقالات وقت سفارت فرانسه

مطالب دیگر

سواحل زیبای شهر لیسبون در کشور پرتغال

نوشته شده توسط 
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

شهر لیسبون از شهر های بزرگ کشور پرتغال محسوب می شود این شهر از دیدنی های بسیاری برخوردار است و بسیاری از گردشگران از سراسر جهان برای بازدید از زیبایی های شهر لیسبون به کشور پرتغال سفر می کنند.این شهر سواحل زیبا و رویایی دارد و امیخته شدن مناظر طبیعی در کنار جاذبه های تاریخی و نماد هایی که هرکدام نشان از واقعه ای تاریخی دارند سبب زیبایی دو چندان این شهر شده است .در ادامه با ما همراه باشید تا با سواحل زیبای شهر لیسبون بیشتر اشنا شویم.

 ساحل زیبای سسیمبرا Sesimbra

در حدود 32 کیلومتری جنوب لیسبون و آن سوی پل  ساحل دریای آرام و تمیز Sesimbra  واقع است .این ساحل مکان مهمی برای اغلب پرتغالی ها محسوب شده و در تعطیلات آخر هفته و یا سایر روزهای تعطیل در اینجا گرد هم می آیند که البته نه تنها به هدف رستوران های دریایی عالی بلکه برای آرام گرفتن در سواحل حفاظ دار برای محافظت از سوختگی ناشی از جزر و مد آنتلانتیک و بادهای خشن آن این گردهمی ها برگزار می شوند .

ساحل سسیمبرا  محلی برای ماهیگیران 

سسیمبرا مرکز ماهیگیری مهمی به شمار می رود و اغلب مردان جوان بومی به نظر می آید با این صنعت مرتبطند .قایق های ماهیگیری دور از بندر و در انتهای غربی شهر پهلو گرفته اند تا صیدهای خود را از ماهی ساردین و اسب آبی و هیک و اره ماهی و ... به خانه ببرند .در لارگو داو برو میدان کوچکی در مرکز شهر قرار دارد که در آن محلیان در زیر سایبان بزرگی از گل کاغذی می نشینند و به حرف زدن و شایعه پراکنی مشغول می شوند.

کلیسای زیبای Misericordiaدر کنار ساحل سسیمبرا

در مجاورت آن کلیسای Misericordia میزری کورزا با سقف واژگونش واقع است .این کلیسا در قرن 15 میلادی ساخته شده و شامل تصاویر مورد احترام از سانهور جیس داس چاگز است که وی قهرمان جامعه ماهیگیری سسیمبرا بوده و نقاشی ای از ناسا سنهورا دا میزری کورزا نیز در این کلیسا قرار دارد .دیوارهای قلعه که اخیرا مورد بازسازی قرار گرفته به صورت شبح و نیمرخ بر فراز تپه و سسیمبرا دیده می شوند.

در قرون وسطی کل شهر و در این مکان و نزدیکی قلعه قرار داشت که از شهر در مقابل دزدان دریایی با دیوارهای مرتفعش دفاع می نمود .

مورها این قلعه را ساختند و آن را به دم آفونسو هنریک در سال 1165 تقدیم و چندین سال قبل از خروج همیشگی شان در 1200 میلادی دوباره این قلعه را تسخیر نمودند.داخل این برج و باروها کلیسای بانوی ما ی قلعه  قرار دارد. این کلیسا که در قرن 12 تخریب شده بود  در قرن 18 ام مورد بازسازی قرار گرفت.

دیوارهای قلعه از کف تا سقف از آزولژوس پوشیده شده اند .قلعه هر روز باز و ورودی آن رایگان است .از داخل آن نگاهی به انحنای ساحل انداخته و به تماشای کوه های باشکوه آرابیدا بنشینید.

سرا دا آرا بیدا Serra da Arrabida

شاخص توپوگرافیک شبه جزیره آردبیا Serra da Arrabida  که یک سلسله کوه به طول 35 کیلومتر است از ساحل در مقابل بادهای سخت شمالی و نیز از کونه های گیاهی مدیترانه ای حفاظت می کند .در انتهای غربی شبه جزیره با صخره های عظیم کابو اسپیشل Cabo Espichel  قرار دارد .

مسیری 12 کیلومتری بر روی سرا باریک و پیچ در پیچ است و دیباچه ای برای پارک ملی Arra bida da  ی شگفت انگیز به شمار می رود .این پارک بالغ بر 10 هزار هکتار است که از عمیق ترین بخش دریا سرا در ارتفاع 500 متری قرار می گیرد.دانشمندان این منطقه را از بقایای عصر یخبندان می دانند که جنگل های ابتدایی آن با آب شدن یخچال ها حفظ شدند.

طبیعت زیبای شبه جزیره آردبیا

حیات وحش سرازیری های مشرف به دریا در تقابل با آبی تیره دریای پایین است .در بهار پارک ها از شکوفه های وحشی مملواند.صومعه ای قدیمی در تپه ها قرار دارد که امروزه به عنوان بخشی از دانشگاه لیسبون احیا گردیده است .پایین تر و در ساحل تفرجگاه ساحلی کوچکی با نام Portinho da Arra bida واقع است که مکانی محبوب برا یتعطیلات آخر هفته پرتغالی ها به شمار می رود.

 شهر زیبای ستوبال Setubal

ستوبال پایتختی متمایز است که در 20 دقیقه ای رانندگی لیسبون از طریق بزرگراه قرار دارد .مسیر آن طلانی تر می شود اگر بخواهید جاده زیباتر سسیمبرا به آرابیدا را انتخاب کنید .ستوبال مهد زیتون و مرکبات و گاوهایی است که در میان درختان چرا می کنند هرچه بیشتر به سمت جنوب بروید تاکستان های بیشتری را می بینید .

جاذبه های شهر ستوبال 

ستوبال آمیزه ای از شهر و بازار است مرکز صنعتی و آمد و شد بوده و سومین بندر بزرگ ماهیگیری پرتغال به شمار می رود .خیابان های جذاب و باریک خرید آن در حوالی مرکز شهر قرار دارند.برگترین گنج هنری و تاریخی این شهر صومعه  lgreja de jesus است .

 

از ما حمایت کنید