مقالات وقت سفارت فرانسه

مقالات وقت سفارت فرانسه

مطالب دیگر

میدان کنکورد

نوشته شده توسط 
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

میدان کنکورد

این میدان از میادین مشهور شهر پاریس است . 

موقعیت کنکورد

کنکورد در انتهای شرقی خیابان شانز الیزه قرار گرفته است. در سوي ديگر ميدان باغ تويلري که به موزه لوور منتهي مي‌شود قرار گرفته است. يکي از اضلاع ميدان کنکورد به ميدان ديگري به نام وندوم متصل است در اين ميدان نيز هتل‌هاي مجلل ريتز و وندوم و تعداد بسيار زيادي جواهر فروشي مجلل و معروف قرار دارد.علاوه بر اين در اين دو ميدان سالن‌هاي مد بسياري از معروف‌ترين طراحان لباس دنيا و شرکت‌هاي مشهور مُد قرار دارند. 

تاریخچه کنکورد

در گذشته این میدان به نام لویی پانزدهم نامیده می‌شد. در طول انقلاب اول فرانسه و در دوره معروف به ترور دستگاه مشهور گیوتین در این میدان نصب شده بود. سر بسیاری از رجال آن دوره فرانسه نظیر آنتوان لاوازیه کاشف اکسیژن، لویی شانزدهم و ماری آنتوانت در این میدان به زیر گیوتین رفت.

تغیرات کنکورد طی سالیان گذشته

 وسط میدان کنکورد ستون زیبایی نصب است که این ستون از کاوش های باستانی در خرابه های معبد رامسس دوم کشف شده است. ارتفاع این ستون به ۲۳ متر و وزن آن به ۲۲۷ تن می رسد و بر روی آن با خطوط میخی مطالبی به افتخار رامسس دوم نوشته شده است. اين ستون در سال ۱۸۳۱ توسط محمد علی نائب السلطنه مصر به شارل دهم اهدا گردید و سپس در سال ۱۸۳۶ در محل کنونی آن نصب گردید. در ماه مي ۱۹۹۸ نيز، يك هرم نوك تيز و طلايي با ارتفاع بيش از سه متر و نيم بر اين ستون تاريخي افزوده شد. ميدان كنكورد در ابتداي خيابان شانزه ليزه در منطقه هشت پاريس قرار دارد. اين ميدان دومین میدان، بزرگ و وسيع كشور فرانسه محسوب مي شود. در وسط میدان مشهور و قدیمی پاریس، که امروزه میدان کنکورد نامیده می شود و در کنار باغ توئیلری قرار دارد، در زمینی که توسط پادشاه اهدا گردید ، میدانی زیبا ساخته شد و مجسمه لویی پانزدهم در آن نصب گردید. با انقلاب كبير فرانسه، اين مكان توسط انقلابيون و مخالفان رژيم سلطنتي تخريب گرديد و به مكاني براي اعدام تبديل شد.

میدان کنکورد

میدان کنکورد

از ما حمایت کنید