مقالات وقت سفارت فرانسه

مقالات وقت سفارت فرانسه

مطالب دیگر

گردشگری سینمایی پدیده ای نوظهور

نوشته شده توسط 
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

بسیاری از افراد علاقه به این دارند که به مکان هایی که در تلویزیون و فضای مجازی دیده می شود سفر کنند و بستر فضای مجازی سبب مشهور شدن این اماکن درکشور های مختلف می شود واین پدیده ای نو ظهور محسوب می شود و کشور هایی که با این قابلیت اشنایی پیدا کرده اند تلاش های خود را در این زمینه اغاز کرده اند. همه این موارد سبب پیدایش نوع جدیدی ازگردشگری با نام گردشگری سینمای شده است و افراد بسیاری به کشور هایی سفر می کنند که فیلم های سینمایی مشهور در ان کشور ساخته شده است تا از محل فیلم برداری فیلم های جذاب بازدید کنند و با واقعیت های بیشتری اشنا شوند در ادامه با ما همراه باشید تا در این مورد بیشتر اطلاعات کسب کنید.

گردشگری سینمایی

یکی از چیزهایی که قابلیت جذب گردشگر را دارد، مکان‌هایی هستند که فیلم خاصی در آنجا ساخته شده است. در آماری که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد، حدود ۴۰ میلیون گردشگر مقصدی را برای سفر انتخاب کرده بودند که فیلمی در آنجا ساخته شده بود. این انتخاب فقط به دلیل علاقه به آن فیلم نبود، بلکه شهرک‌ها و ساختمان‌هایی که برای آن فیلم ساخته شده بودند نیز جزو جاذبه‌های گردشگیری آن منطقه محسوب می‌شدند. همه این‌ها نشان می‌دهد که سینما و تلویزیون هم تأثیر زیادی بر صنعت گردشگری محلی دارند.

جذب توریست با گردشگری سینمایی

حتی ساخت فیلم و سریال در شهر و منطقه‌ای خاص، تاثیرات اقتصادی زیادی بر روی آن منطقه می‌گذارد و حتی می‌تواند موجب رونق اقتصادی آنجا شود. پس از پخش آن فیلم یا سریال هم پدیده‌ای به نام “گردشگری سینمایی یا گردشگری فیلم” باعث جذب توریست و رونق اقتصادی در آن منطقه می‌شود. در واقع یک توریست یا گردشگر، یک شهر یا منطقه را به دلیل اینکه فیلم و سریالی خاصی در آن ساخته شده است، انتخاب می‌کند.

گردشگری سینمایی پدیده ای روبه رشد

این را می‌دانیم که یک فیلم چقدر می‌تواند در معرفی یک مقصد گردشگری مؤثر باشد، اما هیچگاه در استراتژی‌های گردشگری از این موضوع نامی برده نمی‌شود. مثلا در استراتژی گردشگری آمریکا اصلا به گردشگری سینمایی اشاره نشده است. با این حال گردشگری سینمایی پدیده‌ای رو به رشد در سراسر دنیا است. مطالعات نشان می‌دهد که مکان‌هایی که در آنجا فیلمبرداری انجام می‌شود، ۵۴ درصد افزایش گردشگر دارد.

در اینجا به برخی از نمونه‌های موفق گردشگری سینمایی اشاره می‌کنیم:

فیلم زیبای رابین هود

فیلم رابین هود با بازی راسل کرو یکی از نمونه‌های موفق گردشگری سینمایی است. طبق آماری که Visit Britain منتشر کرده است پس از پخش فیلم رابین هود، بازدید از قلعه ناتینگهام ۵.۵ درصد و بازدید از جنگل شرودو ۷ درصد افزایش یافته است. East Midlands Tourism گزارش داده است که بازی راسل کرو در فیلم رابین هود هر ساله ۴۶ میلیون پوند ارزش افزوده در گردشگری انگلیس ایجاد می‌کند. جنیفر اسپسنر، عضو ناتینگهام شایر اکسپرینس، عقیده دارد از هر ۵ نفر بازدیدکننده ناتینگهام، ۱ نفر به دلیل تماشای این فیلم به فکر بازدید از این منطقه افتاده است.

فیلم سینمایی ارباب حلقه‌ها

پس از پخش فیلم ارباب حلقه‌ها، شش درصد از گردشگران نیوزیلند، بازدید از لوکیشن ارباب حلقه‌ها را دلیل سفر به این کشور عنوان کرده‌اند و تقریبا یک درصد از گردشگران نیز تنها دلیل خود برای سفر به این کشور را این فیلم بیان کردند. بسیاری از همین گردشگران در مدت بازدید از این کشور در فعالیت‌های مربوط به ارباب حلقه‌ها شرکت کرده‌اند و در یک تور سازمان یافته از لوکیشن‌های فیلمبرداری این فیلم دیدن کرده‌اند.

 

از ما حمایت کنید