مقالات وقت سفارت فرانسه

مقالات وقت سفارت فرانسه

مطالب دیگر

10 دلیل برای بازدید از شمال فرانسه با هزینه اقتصادی

نوشته شده توسط 
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

هیچ شکی در این موضوع نیست که فرانسه برای دارا بودن متنوع ترین استان های خوش منظره اروپا معروف است. بین زیبایی و شادابی پاریس، کاخ های پر ابهت لویر ولی، سواحل آفتابی که در امتداد نیس و کوتدی ای ژو قرارگفته اند یا روستاهای زیبای پرورش انگور بردو، به نظر می رسد فرانسه تمامی زیبایی ها را در خود دارد. و اینها همه بدون سخن گفتن از کوه های آلپ، منطقه پراونس و غیره است.

اما بیشتر از همه، مناطق شمالی فرانسه مانند هاتوس دی فرانس (که نورد پاس دی کلی و مناطق پیکاردی را در بر می گیرد)، از قلم می افتد و دسته کم گرفته می شود.

مناطق شمالی اغلب به طور عامیانه به مناطقی با «هوای دلگیر»، «مناظر بی روح»، «داشتن فرهنگ غالب عامیانه روستایی با لهجه ای عجیب» طبقه بندی می شوند. اما این کلی انگاری های همه گیر چهره واقعی استعدادی های این مناطق را نشان نمی دهند.

بهترین شمال فرانسه

هر کشوری زیبایی های پنهان خود را دارد و در مورد فرانسه، بر این باور وجود دارد که شمال این کشور یکی از این مناطق زیباست. اگر قصد دارید تا از زندگی شهری فاصله بگیرید و نوع متفاوتی از «اصالت» را با جمعیت کمتری از توریست ها و با هزینه کمتری تجربه کنید، در این صورت بهتر است به جز مناطق نورد-پاس-دی- کلی و پیکاردی به جای دیگر فکر نکنید.

مطالب مرتبط: وقت سفارت فرانسه

در اینجا 10 تا از بهترین مناطق شمال فرانسه برای مسافرانی با بودجه اقتصادی معرفی شده است.

منطقه نورد-پاس-دی-کلی

بیش از یک دهه گذشته، این منطقه کاملا با بناهای هنری و صحنه های فرهنگی برای مثال لیل، لنس و آراس، بازسازی شده است.

  • با «جزیره لیل»، پایتخت نورد-پاس-دی-کلی آشنا شوید

لیل تمامی لغاتی را که برای توصیف یک مکان ارزشمند دنبالشان می گردیم در خود دارد، اما احتمالا زمانی که یاد چنین جایی می افتیم، چندین بار این کلمات را بر زبان می آوریم، لغاتی مثل، «زیبا»، «ستودنی» و بله حتی کمی «عجیب». برای بعضی ها لیل حکم «خواهر زیبای» پاریس را دارد، شهری که قلب منطقه فرنچ فلندرز است، جایی که بافت قرمز روستایی و کارهای نمادینِ پر احساس و طلایی معماری فلمیش می درخشد و به بیانی دیگر، این منطقه قلب درخشان ساکنان محلی آن یعنی لیلی هاست.

بین شهر تاریخی و قدیمی ویو لیل، صمیمیت بی مانند شهروندانش و جلوه های تمام نشدنی زبان و فرهنگ غیر معمول زبان چی تی، کلماتی مانند زیبا، ستودنی و عجیب، کاملا برای تمامی آنها مناسب به نظر می رسد.

اما بگذارید کلمه کلیدی در اینجا را فراموش نکنیم: مقرون به صرفه، بله، حقیقت این است که لیل امکانات مسکونی بسیار ارزان و هیجان انگیزی را ارائه می نماید که خیلی کمتر از رقیب پاریسی خود برای شما هزینه خواهد داشت.

  •  از کوهی از صدف لیل لذت ببرید

در حالی که در بازار سرباز لیل قدم میزنید، عطر غذای فستیوال سنتی «ِبرادری» با عنوان فرانسوی les moules frites (خوراک صدف و سیب زمینی) شما را مست خواهد کرد و خرید آن تنها چند یورو برای شما هزینه خواهد داشت.

در نهایت، به یکی از سنت های اصلی برادری می رسیم که رقابت رستوران ها با یکدیگر برای ساختن بلندترین کوه از صدف های ماسل (دو کپه ای) است. پس اگر رستوران های اطراف از شما خواستند تا مقداری از صدف های ماسل را نوش جان کنید، تعجب نکنید.

  •  با هزینه کمی از موسیقی لذت ببرید

تمامی طرفداران موسیقی سبک ایندی (آزاد)، میتوانند لیل را به فهرست بهترین نقاط مطمئن و دسته کم گرفته خود اضافه کنند. به لطف موقعیت جغرافیایی ایده آل و جمعیت دانشجویی در حال رشد، لیل و استراحتگاه های کم معروفتری مانند آراس تورکویتنگ، فهرستی از کنسرت های و فستیوال های مهم را با قیمتی بسیار ارزان تر از شهر های لندن، پاریس و براسل، ارائه می کنند.

شرکت A Gauche de la Lune، لیست کلی و آسانی (برای فروش بلیت) از کنسرت ها در لیل و پاریس ارائه می کند که به صورت خودکار بر اختلاف قیمت بین این دو شهر تاکید می نماید. اگر به دنبال راهی برای پیوند با تاریخ و سرگرمی در طول تابستان هستید، می توانید در شکوه و زیبایی فستیوال بسیار معروف و محبوب La Citadelle d’Arras غرق شوید.

  • با پایتخت آب جوی فرانسه آشنا شوید

اگر به شما گفته شود ممکن است باور نکنید که چقدر آب جو در شمال فرانسه تولید می شود. باید خودتان طعمش را بچشید!

تور های شلوغ و گران شراب در بردو یا لویر ولی را با گردش ارزان آب جو در قلب فرنچ فلندرز عوض کنید. راهنمای ما را برای فرهنگ آب جو در لیل بخوانید تا مطمئن شوید به تمامی نقاط درست می روید.

  • حس درونی خود را از زبان و فرهنگ لیل در مارچه دی نوئل (بازار کریسمی) ابراز کنید

از هیاهوی بازار زمستانی آلساس دوری کنید و غرق زیبایی برفی لیل در بازار سالانه کریسمس این شهر شوید. در ریهور و لاگراند (میدان بازار دوران قرون وسطایی لیل) بنشینید و با غرق شدن در زمان به عقب برگردید، در حالی که شراب بزرگ قرمز و مزه دار سه یورویی خود را جرعه جرعه می نوشید.

پذیرش رایگان است و امسال از 27 دسامبر آغاز می گردد.

  •  به دل تاریخ بروید (بدون هیچ هزینه ای)

صف ها و قدمت تاریخی موزه لور در پاریس را کنار بگذارید و از شعبه جدید و الحاقی آن در لنس بازدید کنید. به موزه کاگنهیم بیلبائو فکر کنید، موزه لور و لنس ممکن است تاثیر مشابه دوره رنسانس را برای یک شهر قدیمی معدنی نداشته باشد، اما لنس بدون شک سورپرایز خوشایندی خواهد بود. افرادی که دنبال ارزانی هستند خوشحال خواهند شدند که بدانند پذیرش در این موزه رایگان است.

  •  در طبیعت ساحلی شمال نفس بکشید

عوارض زمینی آن ممکن است تخت باشد و دریای مانش در انگلیس کاملا با مدیترانه و کوه های آلپ قابل مقایسه نباشد، اما با این وجود، شمال فرانسه دارای مسیر زیبایی برای پیاده روی است.

مسیر پیاده روی GR 120، زیبایی و شکوه خاص و متفاوتی را به تصویر می کشد. این مکان زیبایی محجوبانه ای نشان می دهد که بر گذشته پر خطر آن تاکید می کند. همچنان که در امتداد ساحل قدم میزنید، در کشاکش ماسه و موج و دره های بادگیر، جایی که علف های بلند با دریا یکی می گردد، آرامش عجیبی را احساس خواهید کرد.

گراند راندانی یا پیاده رَوی بزرگ در تمامی کسانی که عاشق رفتن به حاشیه بی آلایش شمال فرانسه هستند، حس تحسین و تازگی را القا خواهد کرد.

منطقه پیکاردی

این منطقه از فرانسه، درست در شمال پاریس واقع شده و در قلب خود بناهایی با معماری پربار سبک گاتیک در قرون دوازدهم و سیزدهم را جای داده است. پیکاردی همچنین زیبایی عرفانی و جذابیت کلاسیک نوین را نشان می دهد که به بازدید کنندگان حس واقعی از انقلاب فرانسه را القا می نماید.

فرودگاه پاریس-بووی، جایی که خطوط هوایی رایان ائر و دیگر خطوط هوایی ارزان پرواز می کنند، در این منطقه قرار گرفته است که آن را تبدیل به مکانی برای استراحتی کوتاه و امکان پذیر قبل از حرکت به مقصد بعدی می نماید.

  • عرفان قرون وسطی

از فرهنگ قرون وسطی لائون لذت ببرید، جایی که موقعیت عالی آن مراتع روستایی در پایین را جلوی چشم می آورد و مجموعه بناهای تاریخی اش به بازدید کنندگان زیبایی مرموزی را منتقل می سازد.

همانند لنس، لائون رقیب فرانسوی خود را دارد: کلیسای جامع نوتر-دام ( بازدید رایگان، روزانه از ساعت 8.30 صبح تا 6.3. شب باز است) که با ابهت به عنوان یکی از اولین کلیسا های گاتیک در فرانسه خودنمایی می کند. بازدیدکنندگان می توانند از خاکریز ها و دروازه های کاخ های قرون وسطی بدون ازدیاد دیگر توریست ها بازدید کنند.

  • آمین: جایی که یک شهر قدیمی زیبایی یک شهر کوچک را به رخ می کشد.

با قرار گرفتن در فاصله کمی از پاریس، منطقه آمین به عنوان پایتخت پیکاردی می تواند یکی از بهترین مناطق ارزان برای تور غیر معمول شما در شمال فرانسه باشد. خارج از منطقه ای که میزبان قدیمی ترین و بلندترین کلیسای سبک گاتیک در فرانسه است، زیبایی فرهنگی و تاریخی به وفور به چشم می خورد.

در سینت لو کورتر، در طول کانال با نشاط قدم بزنید و از تماشای سبک نادر و خوش ساخت رایج در یک روستای کوچک در فرانسه لذت ببرید. از باغ های شناور پارک بی نظیر هارتینولاژ در حالی که ماکارون (شیرینی) آمین یا غذای محلی دیگری میل می کنید لذت ببرید. تماشای آثار نویسنده بزرگ، ژول ورن در خانه خود که به موزه تبدیل شده شما را شگفت زده خواهد کرد (ورودی 3 یورو)

  • در میان روستای رویایی گربروی چرخی بزنید

هیچ بازدیدی از فرانسه بدون چرخیدن در یکی از روستاهایی که مناظر بیشمار و زیبایش بیش از همه تبدیل به کارت پستال شده، کامل نمی باشد. گربروی که رسما در فهرست اول روستاهای عکس برداری شده در فرانسه است در شمال شرقی آمین واقع شده، روستایی که رنگ و لعاب عجیبی از سبک نقاشی های امپرسيونيستى‌ را به نمایش می گذارد.

با نگاهی دقیق به این روستا ممکن است این تصور پیش آید که انگار این روستا با کلبه هایی به سبک قرن 17 و 18 که از زمین رویده اند تزئین شده در حالی که آنها در واقع خانه ها و مسیر های زیادی هستند که با گل و گیاه پوشیده شده اند. در زیبایی لطیف این روستای رویایی و با هزینه ای بسیار کم آفتاب بگیرید!

 

از ما حمایت کنید