مقالات وقت سفارت فرانسه

مقالات وقت سفارت فرانسه

مطالب دیگر

چگونگی اخذ ویزای شینگن

نوشته شده توسط 
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

چگونگی اخذ ویزای شینگن

آیا اگر تمامی مدارک های مورد نیاز را داشته باشیم مشکلی برای ویزای ما پیش خواهد آمد یا خیر؟

بارها و بارها شاید دیده و یا شنیده باشید، دوستان و آشنایانتان با مشکلاتی از قبیل دریافت نکردن ویزای تحصیلی، توریستی ویا هر نوع ویزایی که منجر به ورودشان شود مواجه شده و یا می شوند.حال بچه های تیم جهان تحصیل و یا هر کسی که خود را از ما می داند تصمیم به راه حل هایی گرفته ایم که خدایی ناکرده دچار چنین مشکلاتی نشویم.کلیه ی مطالب از منابع دولتی و تجربیات شخصی تهیه شده است.
به راستی چگونه می توانیم ویزا دریافت کنیم؟ اگر بار اولتان است که درخواست ویزای دانشجویی  می کنید معمولا در سفارت های اروپایی . امریکایی برای اینکه بتوانید وقت مصاحبه بگیرید،لازم است بدانید ماه های ژوئن ،جولای  و آگست یکی از پر ترافیک ترین ماه های کاری است و به راحتی نمی توان وقت ملاقات گرفت پس تا دقیقه ی آخر صبر نکنید.
سعی کنید قبل از برنامه ریزی برای هر سفری در درجه ی اول ویزای خود را دریافت کنید.برای گرفتن وقت ملاقات و اخذ ویزا چند هفته ی کاری نیاز است که  شما می توانید با تماس تلفنی با سفارت و یا ورود به وبسایت سفارت، اطلاعات ودستورالعمل مورد نیاز رو دریافت کنید.


دوستان عزیز بازدید کننده، به مواردی که اشاره میکنیم خوب دقت کنید:

1)برای گرفتن ویزا باید دقیقا آن مدارکی رو که سفارت از شما می خواد ارائه بدید ومسیری رو که سفارت قبل و بعد از مصاحبه به شما اعلام می کنه دنبال کنید.

الف)پر کردن فرم های مربوط (در صورت داشتن پذیرش و یا نامه ای از دانشگاه)

ب)تکمیل فرم های غیر از ویزاهای مهاجرتی برای هر نفر در صورتی که همراه دارید.

ج)پاسپورت شما حداقل باید 6 ماه اعتبار داشته باشد.

د)پرداخت هزینه های اعلام شده به سفارت

ه)مدارک مالی : پرینت حساب،پرداخت مالیات،ضمانت نامه ی بانکی و مدارکی که نشان دهد شما می توانید هزینه ی تحصیل و زندگی را در آن مدتی که در کشورمورد نظر هستید،پرداخت کنیدوشاید هم سفارت به شواهدی نیاز داشته باشد که شما بتوانید در کشور مورد نظرتان ارائه بدید.(مثلا” حساب بانکی اقوامتان)

ر) مدارک قانونی همسرو فرزندانتان در صورتی که بخواهند همسفرتان باشند.

2) معمولا سفارت شواهد بسیار قوی تحصیلی ،اجتماعی وخانوادگی شما را در کشور خودتان می خواهد و شما باید بتوانید آنها را در رابطه با نحوه ی عملکردتان در کشورتان ایران عزیز متقاعد کنید.مثلا حتما باید در کشور خودتان زندگی کرده باشید وقصد بازگشت به کشور خود را داشته باشید و حتما کشور مورد نظر را بعد از اتمام دوره ی خود ترک کنید.

3)چگونه می توانیم خود را برای مصاحبه در سفارت آماده کنیم؟

الف) آماده کردن مدارک اضافی وتحویل به صورت حضوری در سفارت ، با دقت به سوالات افسر مورد نظر گوش کنید و آنچه را که می خواهد پاسخ دهید یعنی وارد حاشیه جات نشوید و تحت هیچ شرایطی دروغ نگویید.
ب) حتی اگر افسر از شما دو بار سوال خود را پرسید ونیاز به پاسخی قوی تر داشت باید بدون چون و چرا پاسخ دهید.به طور رسمی سعی می کنند تصمیم خود را با توجه به قصد شما بگیرند و بعد از شنیدن تمامی برنامه های شما می توانند پاسخ آری یا خیر دهند.اگرافسر پاسخی محکم از شما دریافت نکند ویزای شما رد خواهد شد.یکی از بزرگترین مشکلات ما ایرانیان در رابطه با اخذ ویزا این است که نمی توانیم دلیل محکم برای برگشت خود از کشور مورد نطر داشته باشیم و ثابت کنیم که بعد از اتمام برنامه ی خود به کشور خود باز می گردیم.باید دلایل بسیار منطقی داشته باشیم که چرا این کشور را برای تحصیل خود انتخاب کرده ایم؟ (بسیار منطقی)باید آنها را درباره ی توسعه ی شغلی وبرنامه ی آینده ی خود بعد از اتمام دوره ی تحصیلی وبرگشت به کشور خود مطلع کنیم و توضیح دهیم که چرا گذراندن این دوره در این کشور برای ما با اهمیت است.

ج) برخی دیگر از سوالاتی که احتمال دارد افسر از شخص مورد نظر بپرسد به شرح زیر است:

    آیا بعد از اتمام این دوره قصد ادامه تحصیل را دارید؟
    با چه موضوعی؟
    چرا به این دوره نیاز دارید؟
    چه برنامه ای برای گذراندن این دوره با موفقیت دارید؟
    این کشور چه کمکی می تواند در برنامه ی شما داشته باشد؟

باید سعی کرد که بیشتر در مورد انتخاب دوره ی مورد نظر صحبت کنیم و نشان دهیم که دانش و اطلاعات بسیار کافی درباره ی نظام آموزشی کشور مورد نظر را داریم و روش های آموزش را در کشور مورد نظر می دانیم.


نکته: به هیچ وجه در قبال سوالی که افسر می پرسد ،چرا کشور من را انتخاب کردید نباید گفت:همینطوری،دوستان من اونجا هستند،کشور شما رو دوست دارم،از فیلم های کشورتان خوشم می آید،از بستگانم آنجا هستند وهر دلیلی که اهمیت نداشته باشد ؛این پاسخ ها باعث رد شدن ویزای شما خواهد شد.


دوستان به یاد داشته باشید که افسری که در یک سفارت مشغول به کار است،روزانه بالاتر از 200 نفر مراجعه کننده دارد و زمان زیادی برای صحبت با شما ندارد ،شما باید سعی کنید که آنها را در بحث و گفتگوی بسیار کوتاه قانع کنید.

 

 

 

از ما حمایت کنید