مقالات وقت سفارت فرانسه

مقالات وقت سفارت فرانسه

مطالب دیگر

راهنمای گردشگری کشور مالزی

نوشته شده توسط 
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

کشور مالزی در جنوب شرقی قاره اسیا واقع شده است .کشورمالزی ،کشور زیبایی است که دارای فرهنگ و تاریخچه ای با قدمت بالا می باشدکه تاریخ شناسان قدمت این کشور را مربوط به به 40هزار سال پیش می دانند .مالزی جاذبه‌های گردشگری متنوع و مختلفی، از جنگل‌های انبوه کوالالامپور تا سواحل بکر جزایر پرهنتیان، دارد. هنگام مسافرت به مالزی می‌توانید به پارک‌های ملی گونونگ مولو و تامان نگارا بروید و از ارتفاعات سرسبز آن‌جا بالا روید و از نزدیک حیات وحش را دیدن کنید. مردمان این کشور اکثرا مسلمان هستند اما برا اساس قانون این کشور  ساکنان این کشور می توانند هردینی را به اختیار خود انتخاب کنند و جبری بران ها حاکم نمی باشد.در ادامه با ما همراه باشید تا با کشور مالزی بشتر اشنا شوید.

همچنین می‌توانید به قبیله‌های محلی بروید و مزارع چای را در ارتفاعات کامرون ببینید. سفر به بورنئو را نیز به برنامه‌های خود اضافه کنید و به گشت و گذار در جنگل‌های آن‌جا بپردازید. یکی دیگر از تفریحات مالزی غواصی است. سایت سیپادان که یکی از بهترین سایت‌های غواصی دنیاست در مالزی مقرر است. بنابراین افرادی که به غواصی و گشت و گذار در دنیای زیر آب علاقه دارند، بهتر است این فرصت استثنایی و فوق العاده را از دست ندهند.

راهنمای سفر به کشور مالزی

مالزی جاذبه‌های متنوعی را برای هر سبک سلیقه‌ای در اختیار گردشگران قرار می‌دهد تا از لذت بردن در سفر محروم نشوند. در آن‌جا آداب و رسوم مختلف، رژیم غذایی خاص، مراکز خرید مدرن و چشم اندازهای طبیعی زیبا و آسمان خراش‌های بلند برای گردشگران سفری خاطره ساز را مهیا می‌کنند.

در این سفرنامه به مالزی که در اختیارتان گذاشته‌ایم، شما را با کشور مالزی، جاذبه‌وزیبایی های آن، و دیگر اطلاعات ضروری درباره هزینه‌های سفر به این کشور، بیشتر آشنا می‌کنیم.

آب و هوای کشورمالزی

به دلیل قرار گرفتن مالزی در نزدیکی خط استوا، آب و هوای آن‌جا استوایی است، یعنی در تمام فصول سال گرم و مرطوب است و میانگین بارش در آن‌جا سالانه ۲۵۰ سانتی‌متر و میانگین دمای هوا ۲۷ درجه سانتی‌گراد است.

 زمان مناسب برای سفر به کشورمالزی

در ادامه راهنمای سفر به مالزی به شرایط آب و هوای آن خواهیم رسید. به ندرت تغییری در آب و هوای مالزی اتفاق می‌افتد و به این صورت است که معمولا دمای هوای روز حدودا ۳۰ درجه سانتی‌گراد است. در تمام طول سال بارش باران اغلب بعدازظهرها است و رطوبت نیز در تمام طول سال بالا است.

نکته مهمی که درمورد بهترین زمان سفر به کوالالامپور از نظر آب و هوایی باید درنظر گرفت، آغاز مانسون یا فصل بارندگی است. در این فصل بارانی، سواحل شرقی و انتهای غربی ساراواک بیشتر تحت تاثیر قرار می‌گیرند. بیشترین و شدیدترین بارندگی‌ها از اواخر نوامبر تا اواسط فوریه است.

در مناطق غربی شبه جزیره و در منطقه صباح، سپتامبر و اکتبر، مرطوب‌ترین ماه‌های سال به شمار می‌آیند. بارندگی‌ها در این فصل بسیار زیاد است. در نواحی کوهستانی مثل ارتفاعات کامرون و ارتفاعات پارک‌های ملی بارندگی بیشتر است بارش اغلب تا دو سه ساعت ادامه دارد و در زمان بارندگی اکثر فعالیت‌ها متوقف می‌شوند و در زمان اوج بارش فصل، قایق‌هایی که حرکت به سمت جزایر مختلف را دارند، حرکت خود را متوقف می‌کنند.

بین ماه مارس و اوایل اکتبر، بهترین زمان مسافرت به مناطق مالزی است. درواقع در این مدت میزان بارندگی و رطوبت بسیار کمتر از بقیه ماه‌هاست. البته آلودگی هوای ناشی از آتش سوزی در جنگل‌های اندونزی، هوا را مه‌آلود و برخی پروازها را ممکن است کنسل کند.

درست است که بعد از پایان فصل بارندگی، سفر به مالزی و تماشای چشم‌اندازهای سرسبز، آبشارهای زیبا و هوای مطبوع بی‌نظیر است، اما سفر در ماه‌های ژانویه و فوریه هم با وجود بارندگی‌هایشان، به دلایلی مناسب است. مثلا به دلیل برگزاری فستیوال‌های متعدد در این فصول. مثل سال نوی چینی یا جشن هندوی تایپوسام.

هزینه های سفر به مالزی

به یکی از اصلی‌ترین موارد در راهنمای سفر به مالزی رسیدیم یعنی پول خرج کردن. طبیعتا هرچقدر که شهر مقصدتان در مالزی بزرگ‌تر باشد، این هزینه‌ها نیز بیشتر می‌شود.

اغلب هاستل‌ها صبحانه و وای فای رایگان دارند اما معمولا آشپزخانه ندارند تا خودتان آشپزی کنید. هزینه اقامت در خوابگاه هاستل‌ها شبی ۲۵ تا ۵۰ رینگیت مالزی است که به پول ایران ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان می‌شود. هزینه اتاق خصوصی در هاستل، شبی ۷۵ رینگیت تا ۶۰ هزار تومان است.

اگر هم چادر با خودتان ببرید می‌توانید در کمپ، اما فقط پارک‌ها و مناطق عمومی، اقامت کنید.

جاذبه‌های گردشگری  کشورمالزی

جزیره زیبای مانوکان (Manukan Island)

پارک ملی Tunku Abdul اولین پارک ملی دریایی مالزی است و جزیره مانوکان دومین جزیره بزرگ این پارک به حساب میآید. از بین ۵ جزیره‌ی موجود در پارک، این جزیره پیشرفته‌ترین امکانات گردشگری و تفریح را داراست و بهترین تفریحات آبی نیز در این‌جا وجود دارد.

جزیره در شرق ایالت صباح مقرر است و شهرت آن به دلیل سواحل زیبا و خیره کننده‌اش است. بهترین ساحل جزیره در انتهای شرقی آن قرار دارد. صخره‌های مرجانی با کمی فاصله از ساحل در جزیره وجود دارد که برای غواصی اسکوبا و لذت بردن از فضای زیر آب، شرایط را به وجود آورده است. با استفاده از فرابر از کوه کینیالو می‌توانید به جزیره بروید و از بودن در آن‌جا لذت ببرید.

منطقه  زیبای حفاظت شده طبیعی (Semenggoh)

شهرت این منطقه حفاظت شده به خاطر برنامه حمایت از اورانگوتان‌ها است. در این برنامه، به اورانگوتان‌هایی والدین خود را از دست داده‌اند، نجات یافته‌اند و یا رها شده اند، زندگی در طبیعت را آموزش می‌دهند. به همین دلیل در جنگل‌های اطراف این منطقه اورانگوتان‌های زیادی را می‌بینید که در محیط طبیعی درحال پرورش‌اند.

صبح و بعدازظهرها، هنگام غذا دادن به آن‌ها، بهترین زمان برای دیدن اورانگوتان‌ها است. در این منطقه همچنین انواع و اقسام پرنده‌های رنگارنگی وجود دارند که توجه تمام گردشگران را به خود جلب می‌کنند. برخی از این پرنده‌ها بومی مالزی هستند و در جای دیگر دنیا نمی‌توان شبیه آن را دید.

 

از ما حمایت کنید