مقالات وقت سفارت فرانسه

مقالات وقت سفارت فرانسه

مطالب دیگر

دیدنی های شهر لیون فرانسه

نوشته شده توسط 
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

فرانسه دارای نقاط گردشگری بسیار است . شهر لیون یکی از شهر های پر از مناطق و جاذبه های توریستی در فرانسه است.

در این مطلب شهر لیون فرانسه را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار می دهیم.

 

تاریخچه لیون فرانسه

آغاز تاریخ لیون را می بایست در تپه های فورویرر و در بقایای شهر باستانی لاگدوموم (به معنای شهر روشنایی) جستجو کرد. هنوز هم رسم قدیمی در شهر پا برجاست و هر روز عصر در بیش از صد نقطه شهر طبق رسم دیرینه، چراغ هایی روشن می شود. امروزه معماری عصر رونسانس بیش از همه شهر های فرانسه در لیون قابل مشاهده است. در اواخر قرن پانزده میلادی شهر لیون که به واسطه بازارهای بزرگ و صنعت ابریشم اش مشهور بود به شهری تجاری مدرن و مهمی مبدل شده بود. اگر روزی در خیابان های لیون قدم زدید، به یاد داشته باشید؛ تاریخچه لیون فرانسه گذرگاه های سرپوشیده ای که از آن عبور می کنید در عصر رنسانس احداث شده اند و در زمان جنگ جهانی دوم نیز به عنوان پناهگاه توسط سربازان فرانسوی از آن ها استفاده می شده است.

بررسی تاریخچه لیون فرانسه

بیشترین کارگاه های نساجی دوره رونسانس در محله کوریکس روکس واقع بوده اند. آخرین کارگاه نخ ریسی باقیمانده، در بخش سوری ویوانت، رو ریچان محله کوریکس واقع شده است. تور اروپا در مرکزمحله کوریکس روکس بنای یادبودی برای بزرگداشت جوزف ماری جکوراد که در آغاز قرن نوزده میلادی نوع جدیدیی از دستگاه های بافندگی را ابداع نمود که به واسطه آن جایگاه لیون به عنوان قطب بافندگی در منطقه تحکیم شد، به چشم می خورد. موزه های هنرهای زیبا و بوتیک های لوکس شهر در محله پارسکولی قرار گرفته اند. برندهای کارتیر و هرمس در خیابان پرزیدنت هریوت واقع شده اند.

 

باشگاه فوتبال المپیک لیون

باشگاه فوتبال المپیک لیون واقع در لیون فرانسه‌است.این تیم یکی از بزرگترین تیم‌های فرانسه است. نام این باشگاه Olympique de Lyon et du Rhône می باشد که عبارتی است به زبان فرانسوی به معنای 'المپیک لیون و رون' می باشد.

افتخارات باشگاه لیون فرانسه

قهرمانی فرانسه:۷ بار

لیگ دوم فرانسه:۳ بار

کوپ د فرانسه:۴ بار

جام در جام اروپا:۱ بار

بررسی شهر لیون

لیون جزو میراث جهانی یونسکو است و پیشینه تاریخی 2 هزار ساله دارد. این قدمت را می توان در خیابان های این شهر به خوبی احساس کرد و دید. بیشترین تاریخ را می توان در منطقه Vieux Lyon این شهر مشاهده کرد که از دوره رنسانس باقی مانده است. همچنین باید به دو آمفی تئاتر لیون اشاره کرد که همچنان نیز محل برگزاری انواع کنسرت ها هستند. اینکه لیون میان گردشگران ارزش بسیاری دارد اصلا عجیب نیست. این شهر مملو از مراکز خرید مدرن، بازارهای سنتی، جشنواره های فیلم و موسیقی و انواع موزه های فیلم، عروسک خیمه شب بازی و مینیاتور است.

 

وقت سفارت فرانسه

 

جاذبه های شهر لیون فرانسه

میدان بلکور شهر

با نشان چرخ و فلک و مجسمه‌ی لویی چهاردهم در وسطش، از بزرگ‌ترین میدان‌های اروپا و از مهم‌ترین‌ دیدنی‌های لیون به شمار می‌رود. مجسمه‌ی شازده‌کوچولوی معروف و خالقش‌، سنت اگزوپری لیونی در دیگر گوشه‌ی میدان، لیون را دوست‌داشتنی‌تر کرده است.
لیون شهر تنوع است؛ از بناهای باستانی گرفته تا آثار دوره‌ی رنسانس و از آثار قرن ١٧ تا ١٩ گرفته تا آسمان خراش ٤٢ طبقه‌ای مدرن را برای عرضه‌کردن دارد. پارک سرطلایی (پارک دو لا تت دور) در مرکز شهر و آمفی‌تئاتر بزرگ و جدید پَله دِ کنگره‌، از زیبایی‌های دیدنی لیو‌ن‌ هستند.

میدان بلکور شهر لیون


تئاتر رومی فورویر:

این تئاتر رومی، یکی از قدیمی‌ترین تئاترهای موجود در فرانسه است که به دستور آگوستوس در قرن 15 تا 17 قبل از میلاد ساخته شد و در زمان سلطنت هادریان گسترش یافت. این ساختمان کنار تپه‌ی فورویر ساخته شده است که در زمان رومیان درست در مرکز شهر قرار داشت. سالن تئاتر دارای صندلی‌های شیب‌دار، طبقات تزیین شده و یک صحنه‌ی نمایش بزرگ است. در نزدیکی آن، باقی مانده‌ی ادئون قرار گرفته است که بسیار کوچک‌تر از این سالن تئاتر بوده و برای نمایش‌های موسیقی و رقابت‌های شعر مورد استفاده قرار می‌گرفت.

تئاتر رومی فورویر واقع در شهر لیون فرانسه

 Mur des Canuts

شاهراه اصلی در منطقه Vieux لیون، Rue St-Jean است که برای اولین بار مرکز صنعت ابریشم در شهر بود. بازدیدکنندگان می‌توانند نمونه‌های بسیار خوب و ظریفی از معماری رنسانس و حومه‌ی شهر در این منطقه پیدا کنند. بیشتر خانه‌ها و کاخ‌های زیبا برای بازرگانان ابریشم ساخته شده است. رستوران‌ها که در قرن نوزدهم برای آشپزی خانواده‌های اشرافی به کار می‌رفت، هم‌اکنون برای استفاده‌ی عموم گسترش و توسعه یافته است. این مکان یکی از بهترین مکان‌های موجود در شهر لیون برای نمایش خوراک‌های محلی مانند gratin dauphinois و rognons de veau à la moutarde است.

Mur-des-Canuts
از ما حمایت کنید