وقت سفارت آمریکا

نوشته شده توسط 
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

 

وقت سفارت آمریکاآمریکا

آمریکا به عنوان یکی از پر طرفدارترین کشورها بین ایرانیان برای سفر تفریحی ، اقامت (اعم از  تحصیلی ، دائم  و… )  و تجارت ، به علت نداشتن سفارت در کشورمان ، دارای نمایندگی های فعالی در همسایگی ایران برای انجام امور وقت سفارت آمریکا و مصاحبه برای ویزای آمریکا برای هموطنانمان می باشد.
در حال حاضر سفارت آمریکا در ابوظبی ، کنسولگری آمریکا در دبی و سفارت آمریکا در ارمنستان ، نمایندگی های دائما فعال و سفارت آمریکا در آنکارا به صورت متناوب برای انجام امور وقت سفارت آمریکا می باشند که متقاضیان ایرانی برحسب قصدشان از سفر و شرایط و تمایل شخصیشان یکی از این نمایندگی ها را برای انجام امور وقت سفارت آمریکا و پیکاپ ویزا آمریکا انتخاب می نمایند.
پروسه گرفتن وقت سفارت و ویزای آمریکا مراحل مختلفی دارد که با پرکردن فرم مربوط به سفارت آمریکا که به آن DS-160 می گویند، آغاز می شود و همه مسافران با هر قصدی برای سفر ملزم به پرکردن آن هستند. مرحله بعدی دیدن وقت های آزادی است که سفارت خانه ها ارائه می دهند. همان طور که در بالا مشاهده می نمایید ، وقت های آزاد که نمایندگی های آمریکا در دبی ، ارمنستان و آنکارا ارائه می دهند با پس زمینه سبز رنگ قابل مشاهده است. دقت داشته باشید برای زمان هایی که پس زمینه سبز رنگ ندارند امکان گرفتن وقت سفارت وجود ندارد!
سپس با اعلام وقت مورد نظر به ما و پرداخت وجه سفارت ، در مدت زمانی بسیار کوتاه وقت سفارت آمریکا برای شما رزرو خواهد شد…

وقت سفارت تحصیلی آمریکاوقت سفارت تحصیلی آمریکا

برای اخذ ویزای دانشجویی آمریکا شما می بایست از دانشگاه مورد نظر خود پذیرش بگیرید. نحوه درخواست پذیرش از دانشگاههای دولتی و خصوصی امریکا به طور کلی یکسان

می باشد، پس مطالعه وب سایت دانشگاه و اطلاع از مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش ، شهریه دانشگاه و آخرین فرصت زمانی جهت ارسال درخواست پذیرش، و آزمون های استاندارد، متقاضی می بایستی مدارک درخواستی توسط دانشگاه مقصد را در محدوده زمانی مشخص جهت بررسی به واحد پذیرش تحصیلی دانشگاه ارسال نماید.

متقاضیانی که اخرین مدرک تحصیلی خود را درخارج از امریکا اخذ نموده اند، می بایستی مدرک تحصیلی خود را به یکی از سازمان های ارزشیابی مدارک تحصیلی در امریکا جهت اعتبار دهی به مدرک ارسال نمایند. پس از ارسال مدارک تحصیلی ارزشیابی شده خود به بخش دپارتمان پذیرش دانشگاه و پرداخت هزینه  مربوط به بررسی درخواست پذیرش Application fee ،فرایند بررسی مدارک وتعیین سطح علمی متقاضی مطابق با استانداردهای تعریف شده آن دانشگاه آغاز می گردد. مدت زمان بررسی مدارک در دانشگاههای مختلف متفاوت بوده و به طور کلی بستگی به زمان شروع ترم تحصیلی دارد که دانشجو قصد آغاز تحصیلات خود را داشته است. توجه داشته باشید نمرات آزمون ها باید مستقیماً توسط سازمان مسئول برگزاری آزمون به دانشگاه مربوطه ارسال گردد.دانشگاه ها و دانشکده های آمریکایی درخواست می کنند که توصیه نامه هایی مستقیماً توسط معلمین، اساتید، کارفرماها، یا سایر افرادی که از نقاط قوت شما آگاه هستند ارسال شود. اسناد و مدارکی که به زبان انگلیسی نیست باید به همراه ترجمه انگلیسی آنها ارائه شود

 

مدارک مورد نیازدر مقاطع مختلف

 

اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی

۱-  ترجمه رسمی مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی همراه با ریز نمرات .

۲-  کپی مدرک TOEFL یا  IELTS (در صورت وجود)

۳-  کپی از صفحه اول پاسپورت (ترجمه شناسنامه برای کسانی که پاسپورت در حال حاضر ندارند).

۴-  رزومه شخصی (Resume\CV) به زبان انگلیسی

۵-  ارسال پروفایل کاری برای رشته های مرتبط با طراجی ، گرافیک و یا معماری.

اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد 

۱-  ترجمه رسمی مدرک لیسانس همراه  با ریز نمرات چهارساله

۲-  کپی مدرک TOEFL یا  IELTS (در صورت وجود)

۳-  کپی از صفحه اول پاسپورت (ترجمه شناسنامه برای کسانی که پاسپورت در حال حاضر ندارند).

۴-   تاییده مقالات به زبان انگلیسی

۵-   ترجمه از صفحه آخر پایان نامه همراه با تأیید از دانشگاه

۶-   رزومه شخصی (Resume/CV) به زبان انگلیسی

۷-   حداقل ۳ توصیه از اساتید (۴ توصیه نامه پیشنهاد می شود)

۸-   کپی از مدرک GRE/GMAT (در صورت وجود)

۹-   انگیزه نامه تحصیلی در خصوص رشته مورد علاقه (Statement of purpose)

اخذ پذیرش در مقطع دکتری  

۱-   ترجمه رسمی از کلیه مدارک دانشگاهی لیسانس و فوق لیسانس به همراه ریز نمرات

۲-   کپی از مدرک TOEFL با حداقل نمره ۹۰ از آزمون IBT و ۵۵۰ از آزمون PBT

۳-    کپی از مدرک GRE/GMAT (در صورت وجود)

۴-    حداقل ۴ توصیه نامه تحصیلی از استاد ، مدیران همکار و محققان همکار

۵-    پروپوزال تحقیقاتی در مورد رشته مورد نظر برای تحصیل در مقطع دکتری

۶-    ترجمه رسمی از صفحه آخر پایان نامه های لیسانس و فوق لیسانس با ذکر نمره

۷-    رزومه و سوابق کاری (Resume/CV)

۸-    تاییده مقالات علمی منتشر شده (در صورت وجود)

۹-    ترجمه رسمی کلیه مدارک مثبت تحصیلی، تحقیقاتی،کاری،سمینار ها، تشویق نامه ها و … (در صورت وجود)

۱۰-   کپی از صفحه اول پاسپورت (ترجمه شناسنامه برای کسانی که در حال حاضر پاسپورت ندارند)

۱۱-   انگیزه نامه تحصیلی (Statement of Purpose)

۱۲-   در صورت نیاز ممکن است دانشگاه از متقاضی درخواست Essay نماید.

 

وقت سفارت تجاری آمریکاوقت سفارت تجاری آمریکا

 

این مقاله توسط مشاورین ارشد و وکلای برتر  برای عزیزانی که تمایل دارند با ویزای کاری وارد کشور آمریکا شوند تنظیم و تحریر شده است امید است در خصوص مهاجرت به آمریکا به طرق مختلف و اخذ اقامت آمریکا اطلاعات مختصر و مفیدی دریافت کنید ولی برای انتخاب مسیر مهاجرت خود با موسسه ی حقوقی ما تماس حاصل کنید و از مشاوره ی تخصصی و رایگان ما بهره مند شوید .

کشور آمریکا کشور آمال و آرزوها ی خیلی از مردم جهان است بخاطر شرایط جوی و اقتصادی و شرایط رفاه اجتماعی بالا خیلی ها به دنبال پیدا کردن بهترین راه مهاجرت به آمریکا هستند و همانطور که می دانید اخذ ویزای امریکا بسیار دشوار است حال با هر عنوانی که بخواهید وارد آمریکا بشوید باید دلیل موجهی داشته باشید که افسر ویزا به اقناع برسد و به شما ویزا بدهد اعطای تابعیت از طریق خاک در کشور امریکا این سخت گیری را توسط افسر ویزای افزون تر کرده است .چون هر خانم بارداری بتواند با هر عنوانی وارد خاک آمریکا شود و بتواند فرزند خود را به دنیا بیاورد نه تنها فرزندش تابعیت آمریکایی میگیرد بلکه همه ی افراد خانواده به تبع فرزند متولد شده تابعیت آمریکایی اخذ می کنند.

ما در این مقاله بر آن هستیم که به صورت مختصر راه های مهاجرت به آمریکا را بررسی کنیم و به طور گسترده در خصوص مهاجرت کاری به آمریکا مباحثی را ارائه دهیم  برای مهاجرت به آمریکا راه های  متفاوتی همچون تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و …وجود دارد .عزیزانی که در سن مناسب تحصیلی هستند و از پس هزینه ها ی تحصیل در آمریکا برمی آیند و ابزار های مناسب و کافی برای تحصیل در آمریکا را دارند برای تحصیل در آمریکا اقدام می کنند .قاعدتا فردی که در این کشور تحصیل می کند برای پیدا کردن کار نسبت به دیگر افراد در امریکا در اولویت هستند

بهتر است قبل از مهاجرت تحصیلی به آمریکا روی رشته هایی که در آمریکا برای کار بازار کار خوبی دارند دقت کافی را مبذول دارید تا در آینده برای اخذ ویزای کاری امریکا دچار مشکل نشوید .تا از این طریق به اقامت کاری در امریکا دست پیدا بکنید .شما برای انتخاب مناسب رشته ی تحصیلی خود می توانید از مشاورین مجرب ما مشورت بگیرید و حتی برای پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی خود به موسسه ی حقوقی ما تکیه کنید.

مهاجرت کاری که موضوع مقاله ی ما هم هست در سطرها ی بعدی مورد بررسی قرار می دهیم و اما سرمایه گذاری در آمریکا آخرین راه برای عزیزان است که قصد مهاجرت به امریکا را دارند چون موسسه ی ما مهاجرت از طریق سرمایه گذاری را زیاد نمی پسنددوپیشنهاد می کند با تایپ ویزای دیگر حتی توریستی وارد کشور شویداصطلاحا قاعده ی بازی را یاد بگیرید و خودتان سرمایه گذاری بکنید چون سرمایه گذاری یک امر ریسکی است و امکان سوخت شدن سرمایه ی شما بسیار بالاست .بهترین تایپ ویزا برای مهاجرت ویزای کاری است از این جهت که شما اگر موفق شوید و کار پیدا کنید یا با کارفرمایی قراردادمنعقد بکنید مسیر رسیدن به اقامت برای شما کوتاه و آسان تر می شود وشما با هر تایپ ویزایی غیر از کاری بخواهید وارد آمریکا بشوید اینکه به اقامت برسید روند طولانی مدت و سخت حقوقی و قانونی را باید پشت سر بگذارید .

ویزای کاری امریکا یا همانH1B  ویزایی است که با داشتن این ویزا میتوانید به عنوان نیروی کاری وارد آمریکا شوید جالب است بدانید که ویزای کاری آمریکا را به آسانی نمی توان اخذ کرد و آن به این صورت است که شما حتما باید کارفرمایی یا موسسه یا شرکت خاصی  در آمریکا پیدا کنید که متقاضی کار شما باشند و از قبل اطلاعیه جستجوی کارمند خود را در آمریکا به مدت سه ماه سپس در اروپا زده باشد اگر نیروی کاری خود را پیدا نکرد می تواند شما را از خارج از کشور وارد بکند که درصد کاریابی از این طریق به 20 درصد حتی پایین تر می رسد . مهاجرت با ویزای کاری ارامش روانی خاصی را فراهم می کند ازآن جهت که فرد مهاجر تنها به اندوخته ی مالی خود اکتفا نمی کند و به حقوق و مزایایی که دریافت می کند تکیه می کند .

حداکثر مدتی که شما با ویزای کاری می توانید در آمریکا باشید نهایتا 3 سال است و امکان تمدید این ویزا تا سه سال دیگر وجود دارد و حین این مدت کارفرما می تواند برای کارمند خود درخواست گرین کارت آمریکا را بکند اگر شش سال گذشت و هیچ اتفاقی در خصوص اقامت افراد نیفتد باید خاک امریکا را ترک بکنند و دوباره برای ویزای کار آمریکا درخواست بدهند .

 

مدارک لازم جهت وقت سفارت تجاری آمریکا

 

1-     گواهي اشتغال به کار
2-    حکم کارگزيني يا بازنشستگي
3-    فيش حقوقي
4-    روزنامه رسمي و آگهي تغييرات و تصميمات شرکت
5-    کارت بازرگاني يا پرسنلي
6-    جواز کسب
7-    پروانه بهره وري
8-    پروانه مطب و پروانه دائم طبابت
9-    پروانه سازمان نظام مهندسي
10-    گواهي شوراي اصناف

 

وقت سفارت توریستی آمریکاوقت سفارت توریستی آمریکا

گفتنی است شانس اخذ ویزای توریستی کشور آمریکا برای افرادی که به همراه خانواده خود جهت اخذ ویزای توریستی کشور آمریکا اقدام می نمایند پایین تر از افرادی است که به صورت انفرادی جهت اخذ ویزای توریستی کشور آمریکا اقدام می نمایند. بطور مثال در صورت احراز شرایط فوق الذکر مثل نامه حساب بانکی ،اسناد ملکی و دیگر مدارک مورد نیاز، اگر در یک خانواده 4 نفره پدر یا مادر خانواده به صورت انفرادی اقدام به دریافت ویزای توریستی آمریکا نمایند، شانس زیادی جهت اخذ ویزای توریستی کشور آمریکا خواهند داشت ولیکن اگر همه خانواده جهت اخذ ویزای توریستی آمریکا به صورت همزمان اقدام نمایند، همه افراد از شانس کمتری در اخذ ویزای توریستی کشور آمریکا برخوردار خواهند بود.

پارامتر دیگری که می تواند شانس افراد را در جهت اخذ ویزای توریستی آمریکا افزایش دهد، حضور یک فرد از اقوام درجه اول فرد( نظیر پدر، مادر، برادر، خواهر و ….) در کشور آمریکا است.

بدین صورت که اگر یکی از اقوام فرد، دعوت نامه ای جهت بازدید وی از ایشان، برای فرد متقاضی ارسال نماید، شانس اخذ ویزای توریستی کشور آمریکا برای فرد، افزایش می یابد.

گفتنی است ویزاهای توریستی در کشور آمریکا همانندکشور انگلستان می باشد و نسبتا شرایط یکسانی را دارا می باشند.

ویزاهای توریستی در اقصی نقاط دنیا بصورت ویزاهای تک وروده (Single entry) و یا ویزاهای چند وروده (Multiple) به افراد متقاضی اختصاص می یابند. در سال های اخیر کشور آمریکا، ویزاهای توریستی خود را بصورت ویزاهای چند وروده به متقاضیان ورود به خاک کشور آمریکا از طریق ویزای توریستی ارائه می کند

مدارک لازم برای وقت سفارت توریستی آمریکا

  1. مدارک شناسایی مورد نیاز فرد نظیر پاسپورت
  2. شناسنامه و ترجمه های آن ها
  3. نامه های بانکی
  4. اسناد مالکیت منزل یا زمین
  5. نامه های کاری فرد که نشان از اشتغال به کار وی در موقعیت خاص شغلی را دارد
  6. نامه اشتغال متقاضی به تحصیل در دانشگاه های ایران شانس خود را جهت اخذ ویزای توریستی کشور آمریکا، افزایش دهند

 

از ما حمایت کنید